پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / تقدیر حوزیان همدان از پرستاران خط مقدم سلامت

حوزه/ بیمار عزیزی می‌گفت "شما جهادی‌ها فرشته اید، وقتی شما را می‌بینم حالم بهتر می‌شود و دوست ندارم به خانه بروم، چرا که درخانه هم اینگونه بی‌منت و با محبت به من خدمت نمی‌شود و من از خانواده خجالت می کشم که کاری از ایشان بخواهم".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ویروس کرونا این روزها بلای جای مردم سراسر دنیا شده و در این بین کشور ما نیز از این قائله مستثنی نبوده است.

افزایش تعداد مبتلایان و  فوت شدگان خصوصا در ماه‌های گذشته و خستگی کادر درمان پس از فعالیت نزدیک به یک سال، نگرانی‌هایی را برای خدمت رسانی به بیماران ایجاد کرده بود.

البته در کنار نیاز مبرم به نیروهای خدمت رسان به بیماران، مسائل روحی و روانی بیماران نیز نکته حائز اهمیتی است که در مدت زمان شیوع این بیماری بارها بر ضرورت توجه به آن تاکید شده است.

در چنین شرایطی طلاب جهادی سراسر کشور از جمله استان همدان آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی اعلام کردند و لذا پس از انجام هماهنگی‌های لازم و عقد تفاهم نامه بین حوزه علمیه استان و دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد تا طلاب جهادی با حضور در مراکز بستری بیماران کرونایی، به کمک کادر درمان بشتابند.

بر این اساس، دفتر خبرگزاری «حوزه» در همدان اقدام به جمع آوری خاطرات و اتفاقاتی که برای نیروهای جهادی در مدت زمان خدمت رخ داده کرده و در فواصل مختلف، خاطرات یکی از این جهادگران از طریق رسانه رسمی حوزه‌های علمیه کشور منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت علویون همدان از روحانیون جهادی بود که در بیمارستان شهید بهشتی همدان حاضر شد و به خدمت رسانی پرداخت.

 ابعاد تاثیرگذاری حضور طلاب جهادی در بیمارستان

حجت الاسلام یوسفی در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، اظهار داشت: اقدام طلاب از سه جهت دارای اثر گذاری است که لازم است به آن توجه و تبیین شود.

وی، تاثیر در روحیه معنوی خود طلبه را اولین اثرگذاری اقدام جهادی طلاب برشمرد و گفت: از آنجایی که بهترین حالت روحی و لطیف‌ترین آن‌ در زمان انقطاع از دنیا برای انسان به دست می‌آید، بنابراین وقتی طلبه جهادی درحال خدمت به شخصی است که توان خود را از دست داده و بعضا حتی قادر به انجام‌ کارهای شخصی ساده مربوط به خود هم نیست، قطعا تحول بنیادین در روح او ایجاد و انتهای دنیای فانی و انسان را خواهد دید.

جهاد خدمت به بیماران کرونایی

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت علویون همدان با تشبیه این حضور به دوران دفاع مقدس، مطرح کرد: این حالت انقطاع از دنیا و وصل به الله، در جبهه‌های دفاع مقدس نیز بسیار مشاهده شده و تاثیراتش نیز در روحیه رزمندگان بارها بیان شده و لذا در جهاد خدمت به بیماران کرونایی هم قابل لمس و مشاهده بود.

وی با بیان اینکه در موارد متعددی حضور طلاب جهادی در کنار بیماران کرونایی، روند درمان آنان را بهبود بخشید، خاطر نشان کرد: در دوران حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و خدمت رسانی خالصانه به بیماران، دعای بیماران شکسته دل در حق خادمین خود، این حال خوش را مضاعف میکرد.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: حضور جهادی طلاب در بیمارستان دومین اثرش بر روحیه خود بیماران بود، چرا که هر بیماری علاوه بر توجه به درمان جسمی، بیش از آن به درمان آلام روحی، توجه، گوش شنوا و روحیه نیاز دارد.

آشنایان بیماران جرأت نزدیک شدن به آنها را نداشتند

وی با اشاره به اینکه پس از ابتلا فرد به این ویروس گاهی نزدیک‌ترین آشنایان شخص بیمار جرأت نزدیک شدن به او را نداشتند، عنوان کرد: زمانی که در کنار بیماری که عزیزترین افراد خانواده‌اش در کنار او نیستند، قرار می‌گیرید، همین همکلام شدن، روحیه دادن و ضمن برخورد با محبت و لبخند پای درد و دل بیمار نشستن بی منت هرکاری نیاز دارد را انجام می‌دهید، نه تنها امید به زندگی را در فرد بیمار مضاعف خواهی کرد که دوره درمان او را نیز سرعت می‌بخشید.

تشکر یک بیمار از خدمت بی منت طلاب جهادی

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت علویون همدان به خاطره‌ای از حضور خود در بیمارستان شهید بهشتی همدان اشاره کرد و گفت: بیمار عزیزی با سوز دل می‌گفت "شما جهادی‌ها فرشته اید، وقتی شما را می‌بینم حالم بهتر می‌شود و دوست ندارم به خانه بروم، چرا که درخانه هم اینگونه بی‌منت و با محبت به من خدمت نمی‌شود و من از خانواده خجالت می کشم که کاری از ایشان بخواهم".

روحیه گرفتن کادر درمان

وی، سومین بعد بررسی حضور طلاب در بیمارستان‌ها را، میزان تاثیر آن بر کادر درمان دانست و اظهار کرد: کادر درمان ماه هاست که بدون استراحت و با تمام توان مشغول خدمت رسانی به مردم و بیماران هستند که البته با حضور جهادگران قدری بار از دوش آن ها برداشته شد؛ اما نکته مهم این حضور روحیه گرفتن کادر درمان برای خدمت بیشتر با دیدن فعالیت بی منت فضلا و طلاب جهادی بود و لذا طلاب جهادی باید خداوند را به خاطر توفیق این حضور که به نحوی تبدیل به یک منبر و تبلیغ شد، شکر گذار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha