جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بطحائیان

حوزه/ در بیمارستان به بیمار مُسنی برخوردم که بسیار ناراحت و دلتنگ بود و با دیدنش این حس در من ایجاد شد که باید با او هم‌صحبت شوم. پس از چند دقیقه که از صحبت‌ گذشت، منقلب شد و این نشان از اوج ناراحتی و دلتنگی او داشت و حتی در طول نزدیک به یک ساعتی که این گفت‌وگو به طول انجامید، بارها و بارها با بغض و گریه بیمار روبرو شدم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ویروس کرونا این روزها بلای جای مردم سراسر دنیا شده و در این بین کشور ما نیز از این قائله مستثنی نبوده است.

افزایش تعداد مبتلایان و  فوت شدگان خصوصا در ماه‌های گذشته و خستگی کادر درمان پس از فعالیت نزدیک به یک سال، نگرانی‌هایی را برای خدمت رسانی به بیماران ایجاد کرده بود.

البته در کنار نیاز مبرم به نیروهای خدمت رسان به بیماران، مسائل روحی و روانی بیماران نیز نکته حائز اهمیتی است که در مدت زمان شیوع این بیماری بارها بر ضرورت توجه به آن تاکید شده است.

در چنین شرایطی طلاب حوزه علمیه سراسر کشور از جمله طلاب جهادی حوزه علمیه همدان آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان‌ها جهت رفع کاستی‌های موجود اعلام کردند و لذا پس از انجام هماهنگی‌های لازم و عقد تفاهم نامه بین حوزه علمیه استان و دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد تا طلاب جهادی با حضور در مراکز بستری بیماران کرونایی، به کمک کادر درمان بشتابند.

بر این اساس، دفتر خبرگزاری «حوزه» در همدان اقدام به جمع آوری خاطرات و اتفاقاتی که برای نیروهای جهادی در مدت زمان خدمت رخ داده کرده و در فواصل مختلف، خاطرات یکی از این جهادگران از طریق رسانه رسمی حوزه‌های علمیه کشور منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام سید سعید بطحائیان، مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان از جمله طلاب جهادی بود که در بیمارستان شهید بهشتی همدان حاضر شد و به خدمت رسانی به بیماران پرداخت.

مدیران مدارس در خط مقدم خدمت رسانی به بیماران کرونایی

حجت الاسلام بطحائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌ها برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی، از استقبال و برخورد خوب پرستاران با طلاب جهادی خبر داد و اظهار داشت: زمانی که با پرستاران هم صحبت می‌شدیم همه آنها به موضوع اشاره می‌کردند که حضور آنها به دلیل شغل و تعهدشان به این شغل است، اما ورود طلاب جهادی آن‌هم با وجود آنکه وظیفه‌ای نسبت به این موضوع ندارند و تنها از روی خدمت رسانی و کمک به هم نوع، قابل تقدیر و بسیار با ارزش است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود افراد بیمار همراه ندارند و یا کسی به عیادت آنها نمی‌آید، گفت: این عدم ملاقات‌ها زمینه ساز دلتنگی‌های شدیدی برای بیمارانی است که بسیاری از آنها نیز دارای سن بالایی بودند و لذا کاهش روحیه آنها در افزایش دوره بیماری این افراد بسیار تاثیرگذار بود.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان به تشریح برخورد خود با یک بیمار که در این فضا بسیار دلتنگ شده بود، پرداخت و مطرح کرد: در یکی از روزهایی که در بیمارستان شهید بهشتی همدان در حال سرزدن به بیماران بودم، به بیمار مسنی برخورد کردم که بسیار ناراحت و دلتنگ بود و با دیدنش این حس در من ایجاد شد که باید با او هم‌صحبت شوم. پس از چند دقیقه که از صحبت‌های ما زمان سپری شد، مشاهده کردم که منقلب شد و این نشان دهنده اوج ناراحتی و دلتنگی او بود و حتی در طول نزدیک به یک ساعتی که این گفت‌وگو به طول انجامید، بارها و بارها با بغض و گریه بیمار روبرو شدم.

دعای خیر بیماران برای طلاب جهادی 

حجت الاسلام بطحائیان با بیان اینکه فرد بیمار از حضور طلاب جهادی در بیمارستان و خدمت رسانی به بیماران بسیار خوشحال بود، عنوان کرد: بعد از آنکه متوجه شدم این فرد در دوران دفاع مقدس و عملیات مرصاد به وسیله ماشین سنگین به رزمندگان خدمت رسانی می‌کرده، از او تقدیر ویژه‌ای کردم، چرا که تقدیر از اقدامات گذشته فرد بیماری که در شرایط فعلی ناتوان است، بسیار دلچسب و روحیه بخش است.

وی با تاکید بر اینکه پس از آنکه کنار این بیمار بلند شدم احساس کردم بار سنگینی از دل او برداشته شده است، خاطر نشان کرد: افزایش روحیه در فرد بیمار کمک شایانی را در روند بهبودی دارد و این موضوعی است که متخصصان به آن تاکید دارند و طلاب جهادی نیز در این مسیر حرکت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه برای طلاب جهادی در بیمارستان، خدمت‌رسانی به بیمارانی بود که هوشیاری پایینی داشتند و گفت: بیمارانی که از سطح هوشیاری پایینی برخوردارند اساسا نه فعالیت شما را متوجه می‌شوند و نه شما را می‌شناسند و این نکته لذت بخش و آموزنده برای طلاب جهادی بود.

وی تصریح کرد: اینکه شما به کسی خدمت می‌کنید که نه شما را می‌بینید و نه می‌شناسد که شاید تشکر کند و حتی در آینده نیز شما را به یاد نخواهد آورد، صحنه‌ای جالب از خدمت‌رسانی به بیماران را رقم می‌زدند و تاکیدی بر این است که کار باید برای خدمت به مردم و رضایت الهی باشد.

حجت الاسلام بطحائیان با بیان اینکه به جهت هوشیاری پایین بیماران و عدم تغییر حالت، امکان ایجاد زخم بستر برای بیماران وجود دارد، گفت: انجام این کار از آن رو بسیار دلچسب بود که شما به خاطر انسانیت، تدین و احساس وظیفه‌ای که دارید به بیماران در حال کمک کردن هستید، تا خدای نکرده این فرد دچار مشکل دیگری نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha