جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / خداقوت مدیر حوزه علمیه استان همدان به طلاب جهادی قرارگاه شهید مدنی

حوزه/ پس از حضور طلاب در مراکز درمانی و نگهداری بیماران کرونایی، به گفته کادر درمانی فعال در این مراکز، نه تنها این حضور روند بهبود بیماران را سرعت بخشید، بلکه تعداد افراد بهبود یافته نیز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام مهدی ارتقایی معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان، شب گذشته در نشستی که اعضای قرارگاه گروه‌های جهادی شهید مدنی که با حضور آیت الله موسوی اصفهانی، عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیر حوزه استان از این قرارگاه اظهار داشت: آیت الله موسوی از روز اول تشکیل این قرارگاه حمایت‌های خوبی از این مجموعه داشتند که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت در این مدت دانست.

وی با اشاره به حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌های همدان، مطرح کرد: پس از حضور طلاب در مراکز درمانی و نگهداری بیماران کرونایی، به گفته کادر درمانی فعال در این مراکز، نه تنها این حضور روند بهبود بیماران را سرعت بخشید، بلکه تعداد افراد بهبود یافته نیز افزایش یافت، که این از اثرات حضور نیروهای جهادی قرارگاه بوده است.

حجت الاسلام ارتقایی با تاکید بر اینکه پرسنل بیمارستان خواستار حضور طلاب جهادی حتی پس از ریشه کن شدن بیماری کرونا در بیمارستان‌ها شده‌اند، گفت: حضور مبلغان دینی در بیمارستان‌ها علیرغم کمک‌هایی که به کادر درمان شده، در افزایش روحیه بیماران نیز بسیار تاثیر گذار بوده و لذا رضایت بیماران و کادر درمان از طلاب جهادی تاکیدی بر این موضوع است که این افراد به خوبی به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از فعالیت‌های قرارگاه در این مدت بر عهده بانوان بوده است، خاطر نشان کرد: یکی از صحنه‌های زیبایی که در این مدت خلق شد، حضور بانوانی بود که لحظه‌ای از خدمت رسانی غافل نبودند و حتی فرزندانشان را همراه خود به بیت شهید مدنی می‌آوردند، اما لحظه‌ای از انجام وظیفه دست نمی‌کشیدند.

دبیر شورای تبلیغ استان با بیان اینکه این کار و فعالیت مدل خوبی برای حرکت‌های بعدی در سطوح مختلف می‌باشد، گفت: معمولا در طول انجام چنین فعالیت‌هایی نقاط ضعف و قدرت در کار تشکیلاتی خودش را نشان می‌دهد و لذا ما نیز به خوبی توانستیم با شناسایی این موارد، برای آینده فعالیت قرارگاه برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به پوشش خبری فعالیت‌های قرارگاه در خبرگزاری «حوزه»، خاطر نشان کرد: در این جا باید از امیرحسین اذکائی، نماینده خبرگزاری حوزه در استان نیز تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم که برای پوشش اخبار شخصا چندین نوبت با حضور در بخش کرونایی، اقدامات طلاب جهادی قرارگاه را در خبرگزاری حوزه انتشار داد.

در دوران کرونا طلاب به معنای واقعی کلمه، به صورت جهادی وارد میدان شدند

حجت الاسلام باقر اجاقی، مسئول طرح هجرت استان همدان نیز با اشاره به حضور تعدادی از مدیران و اساتید مدارس استان در بخش کرونایی بیمارستان ها، اظهار داشت: امروز باید در کنار تمامی مدیران حاضر، از حجج اسلام زارعی و بطحائیان مدیران مدارس علمیه شهر بهار و زنگنه همدان که حضوری جدی در این عرصه داشتند و به نوعی مشوق دیگر طلاب برای این کار جهادی بودند، به صورت ویژه تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب به معنای واقعی کلمه به صورت جهادی وارد میدان شدند، گفت: طلاب با وجود آنکه درگیر امتحانات خود بودند اما دست از این کار جهادی برنداشتند و حتی برخی از طلاب که خانواده آنها بیماری زمینه‌ای نیز داشتند، برای آنکه بتوانند در بیمارستان حاضر شوند، چند هفته‌ای از خانواده خود دور بودند.

حجت الاسلام اجاقی با اشاره به اینکه از تمامی شهرستان‌های استان پیام‌هایی زیادی مبنی بر درخواست حضور طلاب در مراکز درمانی آنها ارسال شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت به وجود آمده به نحو احسن در عرصه‌های مختلف حتی پس از دوران کرونا بهره برداری کنیم و این گروه‌ها و نیروهای جهادی در عرصه‌های مختلف تبلیغی به امر تبلیغ بپردازند.

همکاری دفتر خبرگزاری حوزه در همدان با قرارگاه شهید مدنی 

حجت الاسلام ناصر طاهری مسئول رسانه قرارگاه شهید مدنی نیز با بیان اینکه از روز اول تشکیل قرارگاه ارتباط خوبی با رسانه‌ها و صدا و سیما استان به وجود آمده، اظهار داشت: به کمک خبرگزاری‌های مختلف به خصوص خبرگزاری حوزه و دفتر این خبرگزاری در همدان، در کنار پوشش اخبار حضور و فعالیت طلاب، به جمع آوری خاطرات طلاب در مدت زمان حضور در بیمارستان اقدام کرده‌ایم که به صورت متناوب در خبرگزاری حوزه منتشر خواهد شد.

طلاب هر جا که لازم باشد به یاری مردم می‌شتابند

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان نیز در این نشست دوستانه، با تقدیر از اقدامات خالصانه طلاب جهادی از روز اول شیوع ویروس کرونا در کشور و در استان، اظهار داشت: این باعث افتخار ما است که در هر لحظه آماده هستیم تا هر جا که برای اسلام و مردم لازم است، وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه حوزه‌ علمیه تنها بیان درس و بحث نیست، عنوان کرد: درس و بحث‌هایی که در حوزه‌ها ارائه می‌شود تنها مقدمه‌ای است تا بدانیم آنجا که لازم است همچون دوران دفاع مقدس و یا امروز در شرایط کرونا، باید به عنوان سرباز، اسلام را یاری کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طلاب باید قدر دوره جوانی را بدانند، مطرح کرد: هیچگاه از انجام خدمت در راه خدا نباید خسته شویم و به یاد داشته باشیم که حضرت امام(ره) در سن ۷۶ سالگی به ایران آمدند و انقلاب به پیروزی رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha