پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/  اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی در استان همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه درس‌های حداقلی و دریافت نمره و مدارک علمی مقصود حوزه نیست، گفت: هدف از حوزه، پژوهش های علمی و انجام این فعالیت های زیر بنایی است و طلاب نباید خود را به این حد اندک محدود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی در استان، با تاکید بر این که پژوهش در پیشرفت مسائل معنوی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش پررنگی را ایفا می‌کند، اظهار داشت: برخی از اخبار از آن حکایت دارند که وظیفه ما حوزویان در پاسخگویی به نیازهای جامعه در شرایط فعلی، بسیار بیشتر از گذشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطرح شدن مسائل انحرافی و مستندسازی‌هایی در این رابطه، خاطرنشان کرد: نقش پژوهش برای حفظ خط مستقیم اسلام و انقلاب، بسیار پررنگ و اساسی است و در این بین وظیفه مهمی برای حفاظت از این حریم بر دوش حوزه‌های علمیه قرار دارد.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: علمای ما در طول تاریخ با سعی و تلاش و پژوهش، دین را به عنوان امانتی به دستان ما رسانده‌اند و امروز ما موظف هستیم تا از این امانت با تمام توان مراقبت کنیم.

وی، دو وظیفه را برای طلاب تبیین کرد و گفت: طلاب در درجه اول باید نسبت به تحقیق و تبیین مسائل اسلام تلاش جدی داشته باشند و سپس برای پیاده کردن احکام اسلام در جامعه مشغول فعالیت شوند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: دهه فجر نماد پیاده کردن احکام اسلام و به ثمر رسیدن زحمات ۱۴۰۰ ساله در این راه است.

وی با تاکید بر اینکه پویایی دین در جوابگو بودن نیازهای دنیا و آخرت افراد، نتیجه زحمات پژوهشگران و علما است، گفت: علامه امینی تمام عمر خود را برای اثبات غدیر، ولایت حضرت امیر(ع) و بحث ولایت فقیه سپری کرد و لذا اگر این پژوهش‌ها و این زحمات نبود، امروز ادله دندان شکنی در دستان ما قرار نداشت.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه درس‌های حداقلی و دریافت نمره و مدارک علمی مقصود حوزه نیست، عنوان کرد: هدف از حوزه، پژوهش های علمی و انجام این فعالیت های زیر بنایی است و طلاب نباید خود را به این حد اندک محدود کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما نگهداری حوزه در قله‌های بلند علمی و پیاده کردن احکام اسلامی است، مطرح کرد: امیدوار هستیم در آینده رئیس جمهوری انتخاب شود که به صورت عملی همراه و همگام با رهبری، مردم و حوزه‌های علمیه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha