شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: بسیاری از فیلم های خارجی که در صدا و سیما بارها پخش شده باعث شده تا قبح بدحجابی و بی حجابی در جامعه از بین برود و لذا باید در خصوص کمیّت برنامه‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود نظارت جدی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف استان، با اشاره به نظر شهید مطهری در خصوص امر به معروف، اظهار داشت: شهید مطهری در نوشته‌های خود که نزدیک به ۳۰ سال قبل آن را نوشته‌اند از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو اصل فراموش شده در زمان طاغوت نام برده، اما باید بگوییم متاسفانه این دو اصل فراموش شده در زمان ما هم به وقوع پیوسته است.

وی با گلایه از اینکه امر به معروف و نهی از منکر عملا در اجتماع بسیار ضعیف شده است، گفت: یکی از علل این اتفاق حضور برخی مدیران کل در ادارات به عنوان رییس شورای امر به معروف آن اداره است، چرا که این جایگاه دارای شرایطی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در گام اول باید افراد معتقد به این مساله را شناسایی کنیم و بعد وظیفه‌های این ستاد را به آنها محول کنیم، نه صرف اینکه چون فرد مدیر کل آن اداره است، باید او را به عنوان ریاست این ستاد معرفی کنیم.

وی همچنین با اشاره به حضور حجت الاسلام مظاهری به عنوان دبیر جدید این ستاد در استان، یادآور شد: فعالیت‌ها و اقدامات گذشته ستاد باید توسط تیم جدید ملاحظه شود و با بررسی نقاط ضعف و قدرت گذشته، از دوباره کاری تیم جدید جلوگیری شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، خواستار تقویت و حمایت از گروه‌های امر به معروف از نظر قانونی شد و گفت: در اجتماع و جامعه باید جایگاه ستاد امر به معروف و آمرین آن به درستی تبیین شود و مردم با آن آشنایی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف را باید از ادارات در برخی مسائل همچون نحوه پوشش و اختلاط بین زن و مرد شروع کنیم، مطرح کرد: بسیاری از فیلم های خارجی که در صدا و سیما بارها پخش شده باعث شده تا قبح بد حجاب و بی حجابی در جامعه از بین برود و لذا باید در خصوص کمیت برنامه‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود نظارت جدی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha