پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: جوان ما باید بداند اگر کمبودهایی وجود دارد و با گرانی‌های سازمان یافته مواجه هستیم، قسمتی از آن مربوط به تحریم ها است، اما بیشترین سهم را ضعف مدیریت‌ها دارد و این اهمیت بصیرت افزایی را گوشزد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی که ظهر امروز در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به حدیثی از پیامبر در رابطه با حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: این که از غضبناکی حضرت زهرا(س) پیامبر غضبناک می‌شوند و از خشنودیشان، خشنود می‌شوند تاکیدی بر معصومیت حضرت زهرا(س) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که چرا تنها در مراسم‌های ۹ دی و ۲۲ بهمن کرونا وجود دارد، خاطر نشان کرد: این ایام الله با اصل نظام سر و کار دارد و نقش اساسی و حساسی در بقا نظام اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت اطاعت از ولی فقیه از اوجب واجبات است، خاطر نشان کرد: حفظ انقلابی که در راس آن امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای به عنوان یک مرجع شیعه جامع الشرایط حضور دارند از اوجب واجبت است که مردم بارها این ولایتمداری خود را به خوبی ثابت کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: مردم با تقدیم ۲۵۰ هزار شهید نه به صورت زبانی که با تمام وجود اثبات کردند که معتقد به ولایت فقیه هستند و با تقدیم فرزندان خود به انقلاب و اسلام سند وفاداری به ولایت فقیه را امضا کردند.

در انتخابات مراقب باشیم سرنوشت خود را به دست چه کسانی می سپاریم

وی با تاکید براینکه در اصل نظام هیچ شکی وجود ندارد و همه باید در این مسیر حضور داشته باشند، ابراز داشت: یکی از اتفاقات مهم پیش رو، انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است که لزوم بصیرت افزایی هر چه بیشتر را نشان می‌دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید بدانیم که سرنوشت ۸۰ میلیون ایرانی را ۴ سال به دست چه کسی خواهیم سپرد، گفت: باید مراقب باشیم تا سرنوشت خود را به دست افرادی که دائما به دنبال اجرای استادی چون ۲۰۳۰ هستند که چندین بار حضرت آقا نسبت به عدم انجام آن تاکید دارند، ندهیم.

وی، شرایط کشور را بسیار حساس برشمرد و عنوان کرد: مردم ایران اسلامی با تمام وجود این راه را شروع کرده‌اند و ۴۰ سال است که این راه با خون و دل ادامه داده‌اند و در تمام صحنه‌ها آن را ثابت کرده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: شهید سلیمانی مصداق همان آیه‌ای است که خداوند در قرآن فرمودند گاهی یک نفر یک امت است، اما با وجود شهادت این فرمانده عزیز جبهه مقاومت به راه خود حتی محکم‌تر از قبل ادامه خواهد داد.

وی، انقلاب اسلامی را تحقق وعده الهی دانست و بیان کرد: انقلاب نیازی به افراد ندارد، بلکه این ما هستیم که به انقلاب نیاز داریم، و لذا اگر فردی از انقلاب و ولایت فاصله می گیرد خود ثابت می‌کند که لیاقتش بیشتر از این نبوده است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه امامین انقلاب آنچنان در جامعه رشد سیاسی ایجاد کرده‌اند که مردم به صورت خودجوش در ۹ دی به میدان می‌آیند، مطرح کرد: اینکه ما بر تجلیل و بزرگداشت ۹ دی تاکید داریم به این دلیل است که باید این طرز تفکر و مساله بصیرت افزایی به نسل‌های جدید هر ساله و در هر مراسمی منتقل شود و به فراموشی سپرده نشود.

بیشترین سهم در گرانی‌ها متعلق به ضعف در مدیریت‌ها است 

وی ادامه داد: جوان ما باید بداند اگر کمبودهایی وجود دارد و با گرانی‌های سازمان یافته مواجه هستیم، قسمتی از آن مربوط به تحریم ها است، اما بیشترین سهم را ضعف مدیریت‌ها دارد و این  اهمیت بصیرت افزایی را گوشزد می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر اینکه با وجود تمام دشمنی‌ها، انقلاب به احسن وجه در حال پیشرفت است، گفت: اگر ما سالیان سال منبر می‌رفتیم و یا کتاب می‌نوشتیم، نمی‌توانستیم به اندازه یک دهم انقلاب در رشد اسلام در سراسر عالم اثر گذار باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه حکومت تامین معیشت مردم است، عنوان کرد: باید به نسل جوان خودمان این موضوع را منتقل کنیم که ما در انقلاب دنبال مرغ و گوشت و یا مسائل مالی نبوده‌ایم، چرا که این ها جز وظایف حکومت اسلامی است و باید عدالت را در بین اقشار مختلف خصوصا قشر ضعیف جامعه پیاده کنند و اگر این کار را همچون جلوگیری از حقوق‌های نجومی انجام نداند، طبق فرمایش حضرت آقا باید از مسئولان مطالبه گری کنیم، اما هرگز عقب گرد نخواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha