جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار روحانیون با رهبری

حوزه/ حوزه علمیه همدان اعلام کرد: در مسیر دفاع از حق و خطوط قرمز خود که یکی از مصادیق اتم و اکمل آن جایگاه رهبری نظام اسلامی و سکاندار با درایت آن حضرت امام خامنه‌ای است، با هیچ شخص و جریانی تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حوزه علمیه همدان در پیامی نسبت به هتاکی برخی عناصر ساده لوح واکنش نشان داد و ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری،  یکی از مصادیق اتم و اکمل دفاع از حق و خطوط قرمز خود را جایگاه رهبری نظام اسلامی و سکاندار با درایت آن، امام خامنه ای اعلام کرد.

در این پیام آمده است: 

وَاتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ الَّذِیٓ آتَیْنَاهُ آیَاتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطَانُ فَکَانَ مِنَ الْغَاوِینَ
سوره اعراف (آیه ۱۷۵)

"در حوزه‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می‌زنند که گویی وظیفه‌ای غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‌های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‌ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، این‌ها مروّج اسلام آمریکایی‌اند و دشمن رسول اللَّه"
منشور روحانیت_امام خمینی (ره)

آخرین سخن پراکنی محمود امجد انذار از عاقبت به شری است، دفاع از یک تروریست رسانه‌ای عاقبت کسی است که روزی به دفاع تمام قد از بانیان فتنه ٨٨ پرداخت، و چه عبرت انگیز است سرنوشت کسانی که سال‌ها عنوان ارزشمند عالم را یدک می‌کشیدند، اما خضوع در برابر حق را تمرین نکردند. همان‌ها که مقام معظم رهبری خطرشان را سال‌ها پیش گوشزد فرموده بودند:

"آقایان! اگر کسی علم پیدا کند، مجتهد شود، به مقامات بالا برود، اما حاضر نباشد حق را بپذیرد؛ هوای نفس بر او غالب باشد و خواست‌ها و تمایلاتِ شخصی، واضحات را از او مخفی کند، چنین کسی به عالَم اسلام نه تنها هیچ مفید نیست، بلکه مضرّ و گاهی اضرّ از جُهّال است. اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلیِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده _طوری که امروز هم همه نظام‌های مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ آمریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام می‌جنگند_ و حتی با آنها هم‌صدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از این‌که آن‌ها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه! خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از این‌که ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند! "
بیانات مقام معظم رهبری در آغاز درس خارج فقه۱۳۷۳/۶/۲۰

حوزه علمیه همدان ضمن اعلام برائت از اظهارات سخیف امجد و بیعت مجدد با خط اسلام اصیل به رهبری امام راحل عظیم الشأن (ره) و خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای اعلام می‌دارد در مسیر دفاع از حق و خطوط قرمز خود که یکی از مصادیق اتم و اکمل آن جایگاه رهبری نظام اسلامی و سکاندار با درایت آن حضرت امام خامنه‌ای است، با هیچ شخص و جریانی تعارف نداشته و از هرکس با هر عنوان و در هر کسوتی که قصد تعدی به این حدود و خطوط قرمز را داشته باشد اعلام انزجار و برائت می‌نماید. البته آغوش حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی همیشه برای توبه کنندگان باز است.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.

حوزه علمیه همدان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha