جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تقرير مصور عن الفقيد آية الله اليزدي مع قائد الثورة الإسلامية المعظم

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی گفت: با وجود آنکه آیت الله یزدی از نظر سنی بزرگتر از مقام معظم رهبری بود، اما آنچنان ولایتمدار بود که هرآنچه حضرت آقا می‌فرمودند را برای خود لازم‌الاجرا می‌دانست.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی، به تشریح ابعاد مختلف شخصیتی این روحانی مجاهد پرداخت و اظهار داشت: این مرد بزرگ از ویژگی‌های متعددی برخوردار بود که مهم‌ترین آن جامعیت از نظر مسائل اسلامی بود.

وی افزود: اینکه یک نفر به طور کامل و جامع، اسلام را باور داشته باشد و خود به آن عمل کند و بتواند به دیگران هم منتقل کند، مسئله‌ای است که متاسفانه در بسیاری از افراد کم رنگ می باشد، اما در وجود آیت الله یزدی متبلور شده بود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به جایگاه علمی رئیس فقید جامعه مدرسین، مطرح کرد: ایشان با حضور در پای درس بزرگانی چون امام(ره)، آیت الله بروجردی و سایر علمای آن روز، کسب فیض نمودند و لذا از نظر علمی به مقامی رسیده بودند که حضرت امام(ره) ایشان را پس از انقلاب در شورای نگهبان منصوب کردند.

وی با بیان اینکه فقهی شورای نگهبان باید مجتهدطراز اول باشند، گفت: مجتهد شورای نگهبان باید مجتهد مطلق باشد، نه مجتهد متجلی، به این معنی که در تمام احکام دینی بتواند از منابع اسلامی استفاده کنند و لذا حضور آیت الله یزدی در این جایگاه به معنی تایید مقام علمی ایشان می‌باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هم امام خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب با تاکید بر جایگاه علمی آیت الله یزدی، ایشان را در شورای نگهبان منصوب کردند، خاطر نشان کرد: در کنار شورای نگهبان، آیت الله یزدی مورد اعتماد حوزه‌های علمیه به عنوان مجتهدی توانا بود و به همین دلیل پس از رحلت آیت الله مشکینی ایشان توسط اعضا به عنوان رئیس جامعه مدرسین انتخاب شد.

آیت الله یزدی لحظه‌ای از امام(ره) و انقلاب دست نکشید

وی با تاکید بر اینکه از آغاز حرکت انقلاب در سال ۴۲ آیت الله یزدی به مسائل اسلامی و انقلاب وفا دار بود، عنوان کرد: به یاد دارم سال ۴۲ که تازه به شهر قم رفته بودیم، سخنرانی‌های ایشان در مسجد امام حسن عسکری(ع) که گاهی با حضور حضرت امام(ره) نیز همراه بود، به قدری با استقبال مواجه می شد که به دلیل شلوغی، سیل مشتاقان به پشت بام‌ها می‌رفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، خودسازی را دیگر ویژگی برتر این استاد حوزه برشمرد و گفت: خود سازی در حد عالی، سبب شده بود که اگر وظیفه‌ای را تشخیص می‌دادند تا آخر خطر نسبت به آن مساله وفادار بودند و در این مسیر، خستگی بی‌معنا بود.

وی شجاعت، وفاداری به انقلاب و ولایتمداری را از خصوصیات ایشان دانست که از روز های اول تا آخرین لحظات عمر خود در وجودشان متجلی بود و اظهار داشت: آنچه را که ایشان نسبت به فرمایشات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب وظیفه می‌دانست در حد جان به فعالیت مشغول می‌شد.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: با وجود آنکه ایشان از منبری‌های بزرگ قبل از انقلاب بودند و دارای درآمد مالی قابل قبولی هم بودند، اما به دلیل آنکه بر حسب وظیفه منبر می‌رفتند نه بر حسب منافع شخصی، پس از تبعید حضرت امام(ره)، سالیان سال استقامت کردند و حاضر نشدند از مواضع امام(ره) و انقلاب دست بکشند و برای همین موضوع، ممنوع المنبر شدند.

آیت الله یزدی الگوی کامل طلاب است

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت بارها آیت الله یزدی به دلیل حمایت از امام(ره) و انقلاب تبعید شدند، مطرح کرد: ایشان جز ۱۲ نفر از علمای قم بودند که با وجود اذیت‌ها و مشکلاتی که حکومت آن دوره برای این بزرگان ایجاد کرد، مرجعیت امام خمینی(ره) را که بسیار سرنوشت ساز نیز بود، امضا کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری آیت الله یزدی را به عنوان الگویی جامع برای طلاب معرفی کرد و گفت: امثال آیت الله یزدی‌ها هیچ گاه در شرایط سختی عقب گرد نداشتند و از زندان و تبعید و محرومیت‌ها نهراسیدند و با تمام وجود امام خود را یاری کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز اگر عده‌ای گرانی‌ها را به اشتباه تقصیر ما طلبه‌ها می‌اندازند، در حالی که بخشی مربوط به تحریم و قسمتی هم به سوء مدیریت‌ها ارتباط دارد، طلاب وظیفه دارند که با روشنگری لحظه‌ای دفاع از اصل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراموش نکنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه ولایتمداری آیت الله یزدی از برجسته‌ترین نکات اخلاقی ایشان بود، گفت: با وجود آنکه آیت الله یزدی از نظر سنی بزرگتر از مقام معظم رهبری بود، اما آنچنان ولایتمدار بود که هرآنچه حضرت آقا فرمودند را برای خود لازم‌الاجرا می‌دانست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha