شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب جهادی همدان

حوزه/ با شیوع ویروس کرونا در اسفند سال گذشته و زمانی که نیاز مبرم به حضور نیروهای جهادی در کف میدان احساس می‌شد، بار دیگر این طلاب جهادی بودند که در خط مقدم با تمام توان حضور پیدا کردند و از ضدعفونی در معابر و روستاها تا کمک‌های مومنانه و حضور در تغسیل و تدفین اموات کرونا و حتی برگزاری مراسم روضه برای درگذشتگان کرونایی در فضای مجازی و حضور در بیمارستان برای کمک به کادر درمان، وارد میدان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با مرور خاطرات انقلابیون همدانی در دوران به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، نام شهید مدنی بسیار پر تکرار است و نقش ایشان در فعال کردن ظرفیت‌های مردمی بسیار پر رنگ بوده است، اما تمام این اتفاقات و گردهمایی‌ها از منزل و یا بهتر است بگوییم بیت شهید مدنی که در محله آخوند(ره) همدان واقع شده، نشات گرفته و به نوعی این مکان محلی برای ساماندهی و مدیریت اقدامات انقلابیون همدانی بوده است.

پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از شیوع ویروس کرونا بار دیگر این بیت، همانند سال‌های مبارزاتی، به محلی برای تجمع نیروهای جهادی و طلاب تبدیل شد، اما این بار برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا.

ببینید:

فیلم | اقدامات گروه جهادی شهید آیت الله مدنی حوزه علمیه همدان

اسفند سال گذشته بود که با شیوع ویروس کرونا و مواجهه با مشکلاتی در زمینه مبارزه با این ویروس منحوس در عرصه‌های مختلف، نیاز مبرمی به حضور نیروهای جهادی در کف میدان احساس می‌شد و این بار نیز این طلاب جهادی بودند که در خط مقدم با تمام توان حضور پیدا کردند و از ضدعفونی در معابر و روستاها تا کمک‌های مومنانه و حضور در تغسیل و تدفین اموات کرونا و حتی برگزاری مراسم روضه برای درگذشتگان کرونایی در فضای مجازی وارد میدان شدند، اما آنچه در اینجا لازم به ذکر است محل تجمع و مقر سازماندهی این گروه‌های جهادی در همدان است که طلاب همدانی همان بیت شهید مدنی را انتخاب کردند و حتی نام این قرارگاه راه به نام این شهید بزرگ، نامگذاری کردند.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی، مسئول قرارگاه گروه‌های جهادی شهید مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط طلاب و نیروهای جهادی در میدان مبارزه با کرونا، اظهار داشت: از اواسط اسفند سال ۹۸ و پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر کشور و همدان، همچون عرصه‌های مختلف، این طلاب بودند که به صورت جهادی برای خدمت رسانی وارد میدان شدند.

۵۱ روز هم نفسی طلاب جهادی با بیماران کرونایی | تغسیل و بدرقه اموات تا آخرین منزل

وی افزود: ضدعفونی معابر و روستاهای اطراف همدان، توزیع مواد ضدعفونی و بهداشتی بین مردم مناطق محروم، تغسیل و تدفین اموات کرونایی و کمک‌های مومنانه از جمله اقداماتی بود که در مدت یک سال گذشته توسط قرارگاه گروه‌های جهادی شهید مدنی صورت گرفته است.

دبیر شورای تبلیغ استان همدان با بیان اینکه از روز اول شیوع کرونا درخواست خود را مبنی بر حضور در بیمارستان و کمک به کادر درمان به معاونت درمان استان ارسال کرده بودیم، مطرح کرد: در پیک سوم شیوع کرونا و از آنجایی که بسیاری از کادر درمان و پزشکی استان نیاز مبرم به استراحت و کمک در انجام کارهای درمانی داشتند، درخواست حوزه علمیه همدان و قرارگاه شهید مدنی مورد موافقت معاونت درمان قرار گرفت و مقرر شد تا نیروهای جهادی در این عرصه نیز وارد میدان شوند.

۵۱ روز حضور جهادی طلاب در بیمارستان های کرونایی

وی با اشاره به برگزاری ۱۷ جلسه ما بین ارکان قرارگاه و معاونت درمان علوم پزشکی همدان به جهت بررسی نحوه خدمت رسانی طلاب و گروه‌های جهادی، یادآور شد: در مدت زمان حضور در بیمارستان ۱۴ جلسه نیز اعضای ستاد به صورت مستمر برای خدمت رسانی بهتر و منسجم‌تر در بیت شهید مدنی برگزار شد تا مشکلی در روند خدمت رسانی به وجود نیاید.

حجت الاسلام ارتقایی از برگزاری ۷ کارگاه آموزشی توسط کادر درمان برای نیروهای جهادی خبر داد و عنوان کرد: پس از جلسات ابتدایی و کسب آمادگی لازم نیروهای جهادی اعم از طلاب و دیگر جوانان برادر و خواهر همدانی، زیر نظر قرارگاه به مدت ۵۱ روز از یکم آذر تا ۲۱ دی سال ۹۹ بدون توقف و در ۵۴۲ شیفت کاری وارد بیمارستان و بخش‌های بستری بیماران کرونایی شدند.

وی تصریح کرد: تعداد نیروی فعال در بیمارستان ۱۰۲ نفر بودند، که این جمع شامل ۶۸ برادر و ۳۴ خواهر بود، که در کنار این نیروهای جهادی ۲۵ برادر و ۳۲ خواهر نیز مشغول فعالیت در پشت این جبهه و در عرصه تدارکات بودند.

۵۱ روز هم نفسی طلاب جهادی با بیماران کرونایی | تغسیل و بدرقه اموات تا آخرین منزل

مسئول قرارگاه گروه‌های جهادی شهید مدنی با بیان اینکه پس از عادی شدن شرایط در همدان و کاهش تعداد مبتلایان، حضور در بیمارستان موقتاً از دستور کار قرارگاه خارج شده است، اظهار داشت: حضور نیروهای جهادی در بیمارستان و در بخش بیماران کرونایی به گفته خود مسئولان بیمارستان تاثیر به سزایی در کاهش آمار مرگ و میر و افزاش تعداد بیماران بهبود یافته داشت که این نشان دهنده اهمیت این حضور است.

وی به برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از فعالان جهادی قرارگاه اشاره کرد و یادآور شد: در این مراسم که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بازرس ستاد مقابله با کرونا در استان و جمعی از مدیران ارشد استان برگزار شد، از نیروهای جهادی فعال به صورت ویژه تقدیر شد.

بیشتر بخوانید:


تجلیل از جهادگران عرصه سلامت همدان/ تقدیر از خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان

دبیر شورای تبلیغ استان همدان با تاکید بر اینکه در کنار طلاب جهادی در این فعالیت، نیروهای مردمی نیز حضور خوبی داشتند، گفت: فعالیت قرارگاه شهید مدنی(ره) در استان، کار نویی بود که تبدیل به سنگ بنا و مدلی جامع شد تا بتوانیم از ظرفیت گروه‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون در کنار هم، در یک عملیات و گفتمان مشترک استفاده کنیم و هر کدام در کنار هم، دیگری را تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا بارها بر اینکه از افراد و مجموعه‌ها به تنهایی کاری بر نمی‌آید و باید جبهه تشکیل دهیم تاکید داشته‌اند و لذا امروز لازم است تا با ایجاد یک کار تشکیلاتی در کنار هم، به دنبال دستیابی به اهداف موجود و هموار کردن این مسیر باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha