شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اکبری

حوزه / رابط طرح هجرت شهرستان رزن گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، اقدامات خوب و مثبتی در شهرستان رقم خورده است، تا جایی که مسجد به پایگاه اصلی برای جوانان تبدیل شده و در کنار اقدامات رومزه مساجد و پایگاه بسیج، با استفاده از ظرفیت همین جوانان، در قالب گروه‌های جهادی چندین منزل در مناطق محروم و روستایی را بازسازی کردیم.

حجت الاسلام محمد اکبری سیرت، رابط طرح هجرت شهرستان رزن، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، اولین موضوع مهم حفظ سلامت مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بود، اظهار کرد: در این مدت هر سه وعده نمازهای روزانه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اقامه شده و با هماهنگی صورت گرفته از تعطیلی آن جلوگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه از روز اول شیوع این ویروس منحوس طلاب شهرستان رزن برای مقابله با آن در خط مقدم حضور داشتند، گفت: در اسفند سال گذشته که کشور با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی مواجه بود، با کمک طلاب و نیروهای جهادی ضمن تولید ماسک و خرید مایع ضدعفونی کننده، با حضور در مقابل منازل، اقدام به توزیع اقلام مورد نیاز کردیم.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قروه افزود: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در رزمایش کمک مومنانه نیز توانستیم با استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان از تیرماه امسال تا به امروز بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی را در بین نیازمندان، از جمله تبلت برای دانش آموزان، جهیزیه و بسته‌های کمک معیشتی تقسیم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا مراسم‌های مذهبی را محدود و تعطیل کرد، یادآور شد: با تعطیل شدن مراسم‌های مذهبی رسالت و وظیفه طلاب در تبلیغ دین تعطیل نمی‌شود و لذا تبلیغ چهره به چهره را در دستور کار قرار دادیم و مبلغان با حضور در مناطق مختلف شهر به گفت‌و گو با مردم و تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی و بیان مسائل اعتقادی می‌پرداختند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه در این مدت بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مذهبیون صورت گرفت، اظهار داشت: با وجود آنکه در ایام و مناسبت‌های مختلف مذهبی، مراسم‌هایی را البته با رعایت تمامی شیوه نامه‌ها برگزار کردیم، اما بحمدالله تا به امروز یک مورد از ابتلا در این مراسم‌ها و یا عدم رعایت مسائل توسط شرکت کنندگان گزارش نشده است.

وقتی مسجد به پایگاه جوانان و نوجوانان تبدیل می شود | بدرقه اموات کرونایی تا آخرین منزل

وی با بیان اینکه در اوایل شیوع این بیماری در بحث تغسیل و تدفین اموات کرونایی مشکلاتی ایجاد شده بود، گفت: در اوایل این بیماری که حتی پسر از نزدیک شدن به پدر خود واهمه داشت و در آرامستان‌ها با بیل مکانیکی اقدام به کندن قبر می‌کردند، به کمک مبلغان، با ورود به آرامستان‌ها تمام کارهای اموات کرونایی از قبیل کندن قبر تا شست و شوی میت را برعهده گرفتیم.

این روحانی طرح هجرت با تاکید بر اینکه حضور به موقع طلاب در مسئله اموات کرونایی، باعث استقبال و تشکر مردم از جامعه روحانیت شد، مطرح کرد: انجام تمامی این کارها به صورت جهادی و در راه رضای خدا بوده و هست و همین حضور به موقع طلاب، فتح بابی شد تا دیگر گروه‌های مردمی تا به کمک غسالان در آرامستان‌ها بشتابند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و مبلغان باید به سمت جذب حداکثری حرکت کنند و با عموم مردم ارتباط برقرار کنند، ابراز کرد: مبلغان نباید از نسل جوان غافل شوند و از هر فرصتی که ایجاد می‌شود باید در راستای تقویت این ارتباط استفاده کنند، بنابراین در جهت جدب جوانان، با حضور در باشگاه‌های ورزشی سطح شهرستان و برگزاری جلساتی با شکل و شمایلی خاص توانستیم بسیاری از جوانان و نوجوانان را به مساجد دعوت و جذب کنیم.

رابط طرح هجرت شهرستان رزن یادآور شد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، اقدامات خوب و مثبتی در شهرستان رقم خورده است، تا جایی که مسجد به پایگاه اصلی برای جوانان تبدیل شده و در کنار اقدامات رومزه مساجد و پایگاه بسیج، با استفاده از ظرفیت همین جوانان، در قالب گروه‌های جهادی چندین منزل در مناطق محروم و روستایی را بازسازی کردیم که همه اینها از ثمرات مسجد است.

وقتی مسجد به پایگاه جوانان و نوجوانان تبدیل می شود | بدرقه اموات کرونایی تا آخرین منزل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha