سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پذیرش حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ شورای نهادهای حوزوی گلستان با محوریت پذیرش حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، جلسه شورای نهادهای حوزوی  این استان با حضور تعدادی از مدیران کل نهادهای حوزوی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خانم حسینی‌واعظ ضمن عرض خوش‌آمد و تبریک اعیاد رجب، انتصاب حجت الاسلام و المسلمین برزگر را به عنوان مدیر کل جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تبریک گفت.

وی تفقه در دین را از اهداف مهم اسلام معرفی کرد و افزود: خطر دینداری بدون تفقه، از خطر جهل خطرناک‌تر است؛ زیرا ابزاری برای سودجویان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه تلاش بدخواهان نظام و انقلاب، تغییر فرهنگ و هویت دینی و ملی ایران اسلامی است، گفت: با توجه به جایگاه و نقش تربیتی بسیار مهم بانوان، دشمنان تمام توان خود را برای از بین بردن نهاد خانواده و جایگاه بانوان به کار بسته‌ است.

 حسینی واعظ در ادامه به طرح بحث پیرامون پذیرش حوزه های علمیه خواهران پرداخت و با ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های مدارس علمیه خواهران، توضیح داد: با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت تبلیغ چهره به چهره در سراسر کشور، باید به منظور جذب حداکثری از بیوتات صالحه در مدارس علمیه خواهران و حتی برادران، حضوری فعال داشت.

وی یادآور شد: در سال ۹۸ مدارس علمیه خواهران استان در کشور از رشد ۸.۴ درصدی برخوردار بودند و ۵۰ درصد مدارس از رشد ۱۰۶ درصدی برخوردار بودند؛ امسال نیز در صدد هستیم که جذب نسبت به سال گذشته ان شاءالله بهتر و دارای رشد مطلوب باشد و در این زمینه جذب از بیوتات صالحه از دغدغه های مهم حوزه های علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، همکاری نهادهای حوزوی در مسائل فرهنگی و به ویژه پذیرش حوزه‌ها با استفاده از ظرفیت های موجود را مثمر ثمر دانست و افزود: نهادهای حوزوی باید نقش به سزایی در ساماندهی و انسجام فعالیت ها داشته باشند؛ ارتقاء، سازماندهی فعالیت های حوزوی و ایجاد هم‌گرایی و همکاری در  فعالیت مشترک، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

* قریب به ۳۰۰ روحانی در طرح‌های مختلف تبلیغی فعالیت می‌کنند

در ادامه جلسه، حجت الاسلام ولی‌نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد: قریب به ۱۹۰ روحانی مستقر و ۱۰۰ روحانی در طرح هجرت در روستاها و حاشیه شهرها  فعالیت می کنند که ظرفیت خوبی برای تبلیغات پذیرش به شمار می‌آیند.

 وی در ادامه به ارائه راه‌کارهایی به منظور جذب حداکثری پیشنهاد کرد و استفاده از ظرفیت علمای بلاد، ائمه جمعه و... را بسیار موثر دانست.

* خدمات به طلاب‌ موفق و ممتاز هدفمند می‌شود

همچنین، حجت الاسلام برزگر مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، هدف و فلسفه تشکیل حوزه‌های علمیه را تفقه در دین دانست.

وی نیز ضمن بیان پیشنهاداتی، طلاب متخصص و موفق در زمینه‌های مختلف علمی، اخلاقی و... را یکی از بهترین راه‌های معرفی حوزه و جذب علاقمندان معرفی کرد و یکی از آسیب‌های تبلیغی را گمنام بودن طلاب و روحانیون کارآمد و توانمند دانست.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گلستان اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلی مرکز خدمات، هدفمندی خدمات با اولویت طلاب‌ موفق و ممتاز، از برنامه‌های این مدیریت است.

حجت الاسلام برزگر افزود: خروجی حوزه‌ خواهران بسیار است اما ساماندهی نشده‌اند که باید فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌های حوزه خواهران را جذب کرد زیرا در میان طلاب خواهر، افرادی بسیار قوی و توانمند حضور دارند.

وی با بیان اینکه حوزه باید مردمی باشد، توضیح داد: باید درهای حوزه‌ها به روی مردم باز باشد و بیشتر از مراکز معنوی و دینی دیگر پایگاه حضور مردم به شمار آید.

* مراکز مشاوره، خلأی در حوزه خواهران

در انتهای جلسه، حجت الاسلام ملکی مدیر حوزه علمیه برادران استان نیز با اعلام آمادگی همکاری در زمینه‌های مختلف برای تبلیغات پذیرش، راه‌اندازی مرکز مشاوره خواهران را به عنوان خلأی مطرح کرد که می‌تواند زمینه‌های جذب طلاب متخصص را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha