شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه به اینکه تربیت در اسلام، تربیتی است که با حرکت ایجابی به وجود می‌آید نه رفتار سلبی، گفت: در اسلام آنچه به عنوان اصل مطرح است، رفتارهای اثباتی و فرهنگی برای تربیت انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان، شب گذشته در آیین افتتاح کلینیک آموزشی فرهنگی ناصرین همدان، با بیان اینکه این مجموعه در سطح کشور نمونه ندارد، اظهار داشت: یکی از بهترین اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی طراحی شده همین طرح ناصرین است که به معنای واقعی کلمه باید آن را یک اتفاق مبارک بدانیم.

وی با اشاره به اینکه تربیت در اسلام، تربیتی است که با حرکت ایجابی به وجود می‌آید نه رفتار سلبی، خاطر نشان کرد: در اسلام آنچه به عنوان اصل مطرح است، رفتارهای اثباتی و فرهنگی برای تربیت انسان است و لذا برخورد با رفتار سلبی تنها باید در شرایط استثنایی مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه همدان افزود: امیدواریم این نهاد مبتنی بر تقوا الهی باشد و در آن شاهد اتفاقاتی مبارکی باشیم، چرا که روش فعالیتی کلینیک ناصرین بر اساس همین منش و رفتار که مورد تاکید اسلام است، خواهد بود.

وی با بیان اینکه در عرصه هدایت‌گری نجات یک نفر همانند آن است که جامعه‌ای را نجات داده‌ایم، گفت: نباید این انتظار به وجود بیاید که در صورتی موفق خواهیم بود که هزاران جوان در این مکان تربیت و اهل نماز شب شوند، چرا که همانگونه که اسلام در بحث احیاگری توجه به یک نفر دارد، اینجا نیز باید بگوییم اگر همه مجموعه تنها برای هدایت یک نفر تلاش کنند هم، لایق تقدیر هستند و باید تبریک بگوییم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به لزوم همراهی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط با کلینیک ناصرین در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر، عنوان کرد: برای برخی از نهادها همچون دادگاه‌ها و زندان‌ها همیشه آرزو می‌کنیم تا سرشان خلوت باشد، اما متاسفانه شرایط جامعه به نحوی است که با آسیب‌های فراوانی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید به وظیفه خود در برابر کاهش و جلوگیری آسیب‌های اجتماعی در جامعه بپردازند، ابراز داشت: لازم است تا روحانیت با جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آن را وظیفه دینی خود بداند و در این راستا تلاشی جدی داشته باشد.

رییس شورای حوزه استان با بیان اینکه حوزه علمیه و متولیان فرهنگی در برابر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارای وظیفه هستند، مطرح کرد: قطعا روحانیت نسبت به اینکه در برابر آسیب‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام داده‌اند مورد سؤال واقع خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رستمی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    اگر از اول انقلاب تا کنون روش حاکمین ما رفتار و منش ایجابی بود نظام نه دشمن خارجی داشت نه دشمن داخلی،،