پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 916203
۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان خطرناک تر از استفاده از قلیان را تبدیل شدن آن به یک هنجار در جامعه دانست و گفت: علنی بودن استفاده از قلیان در اماکن عمومی فرهنگی بسیار خطرناک است که در این حوزه نیازمند اعمال قانون گذاری و اجرای درست قانون هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با تاکید بر اینکه اعتیاد ام المفاسد جامعه است، اظهار داشت: قبحی که در روایات برای شرب خمر اشاره شده است، امروز به مراتب بیشتر برای اعتیاد وجود دارد.

وی، خطرناک تر از استفاده از قلیان را تبدیل شدن آن به یک هنجار در جامعه دانست و گفت: علنی بودن استفاده از قلیان در اماکن عمومی فرهنگی بسیار خطرناک است که در این حوزه نیازمند اعمال قانون گذاری و اجرای درست قانون هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه استفاده از قلیان گله مندی‌هایی را در بین خانواده‌ها ایجاد کرده است، گفت: متولیان امر باید در این زمینه اقدام جدی برای برخورد با این هنجار داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری در برخورد با مواد مخدر، ابراز کرد: با بررسی میزان موفقیت در درمان معتادان به این نتیجه خواهیم رسید که بیشتر از آنچه به مسئله درمان توجه می‌شود به موضوع فرهنگ و فعالیت‌هایی برای پیشگیری باید توجه شود.  

امام جمعه همدان تصریح کرد: برای موفقیت بیشتر در کار، باید مطالعات جامعه شناسی و روانشناسی برای مشخص شدن میزان درگیری اقشار مختلف در این حوزه انجام شود، چرا که به طور مثال گفته می‌شود در حواشی شهر میزان گرفتاری‌ها بیشتر است، اما علت اصلی این اتفاق نیست و خانواده‌های موفق بسیاری در این مناطق در حال زندگی هستند.

وی با گلایه از دسترسی راحت به مواد مخدر، عنوان کرد: امروز نیازمند نظارت هر چه بیشتر متولیان هستیم، چرا که اگر این نظارت‌ها کم‌رنگ شود به تدریج قبح بعضی آسیب‌ها شکسته می‌شود و لذا باید کاری کرد که سیگار کشیدن هم اقدامی قبیح محسوب شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به استفاده از ظرفیت مبلغان، خاطر نشان کرد: نهادهای متولی باید با در اختیار قرار دادن محتوای علمی و آماری مناسب روحانیت را در امر روشنگری مردم کمک کنند.

وی به شروع به کار طرح ناصرین توسط طلاب حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در استان همدان یک ظرفیت مناسب در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که همه دستگاه باید این کلینیک را در به دست آوردن نتیجه مطلوب یاری کنند.

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکه برگزاری این جلسات فی نفسه دارای ثواب نیست، بلکه باید با خروجی مناسب همراه باشد، گفت: برای بررسی میزان موفقیت این جلسه باید ببینیم آیا بعد از مصوبات آن، معتادی از اعتیاد نجات پیدا خواهد کرد یا خیر.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha