جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نیازمند تبیین درست و صحیح جمهوری اسلامی برای نسل جوان هستیم، گفت: اگر هویت واقعی جمهوری اسلامی را برای نسل جوان تبیین کنیم، نتیجه آن می‌شود که برخی اشتباهات موجود به پای نظام و جمهوری اسلامی نوشته نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه گرامیداشت این ایام از مظاهر تعظیم شعائر است، اظهار داشت: در انجام این مراسم‌ها نیازمند آن هستیم تا قلب افراد با این حقیقت سیاسی، فرهنگی همراه باشد، چرا که در غیر اینصورت ثمره چندانی را به دست نخواهیم آورد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم تا حقیقت فرهنگی، معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظریه سیاسی جدید، در عالم سیاست به جامعه و خصوصا نسل جوان معرفی کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قضاوت‌های نسل جوان از جمهوری اسلامی، مبتنی بر عملکردها و مطالعه دستاوردها در طول چهل سال گذشته است، گفت: در کنار توجه به برگزاری مراسم‌ها و بزرگداشت ایام الله دهه فجر باید سعی شود تا جوانان با هویت اصلی جمهوری اسلامی نیز آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تبیین درست و صحیح جمهوری اسلامی برای نسل جوان هستیم، خاطرنشان کرد: اگر هویت واقعی جمهوری اسلامی را برای نسل جدید تبیین کنیم، نتیجه آن می‌شود که برخی اشتباهات موجود به پای نظام و جمهوری اسلامی نوشته نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به لزوم تفکیک اشتباهات موجود از اصل مسیر انقلاب، مطرح کرد: اگر این موضوع به درستی برای نسل جوان تبیین شود، دیگر جوانان ما با جمهوری اسلامی تقابلی نخواهند داشت و حتی در مسیر اصلاح عملکردها نیز قدم خواهند برداشت.

وی با بیان اینکه جوانان بدانند، انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) و حضور روحانیت و نیروهای انقلابی در مسیر درستی بوده و هست، گفت: اصل حرکت مردم و انقلاب مسیر درستی بوده اما اگر خطایی وجود دارد، آن مربوط به عملکرد افراد است که نیازمند اصلاح آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال آن است تا بگوید ما به اشتباه انقلاب کردیم، ابراز داشت: امروز دشمن تمام قدرت خود را برای برهم زدن این نظام قرار داده و به دنبال آن است تا دستاوردهای انقلاب را به لحاظ وجود برخی ضعف‌ها، انکار کند.

وی با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: جوانان اثبات کردند که آنها توانایی انجام کارهای بزرگی را دارا هستند و به بیان دیگر "کار برای جوانان ایرانی نشد ندارد".

امام جمعه همدان تصریح کرد: گاهی اوقات جوانان قضاوت‌ها را مبنا قرار می‌دهند و اینکه شغل ندارند را به پای عدم تامین آن توسط جمهوری اسلامی می‌دانند، البته این انتقاد وارد است، اما این مشکل ارتباطی با اصل نظام و انقلاب اسلامی ندارد و تاکید بر همان لزوم تفکیک بین عملکرد مسئولان با اصل حرکت انقلاب اسلامی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دشمن از حضور مردم در صحنه ضربه خورده است، گفت: به برکت انقلاب و مقاومت و جبهه مقاومت، کشوری که تا ۵۰ سال پیش کسی حتی جرات حرف زدن به او را نداشت، امروز پایگاه عین الاسدش مورد اصابت موشک‌های جمهوری اسلامی قرار گرفته است و آن ابهت پوشالی او ریخته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha