سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کرونا

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: داروی ضد کرونا محقق همدانی ترکیبی از چندین داروی گیاهی است که به عنوان بهترین و مؤثرترین داروی ویروس کش تشخیص داده شد تا تحت عنوان داروی “میرتوس” پس از انجام کامل مراحل مقدماتی در هفته‌های آینده به طور مجاز و انبوه در اختیار عموم قرارگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از محقق همدانی در تولید داروی ضد کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر دارویی که توسط مهندس قادری در همدان برای مقابله با ویروس کرونا طراحی شده، در مجموعه سپند تهران مراحل تحقیقاتی خود را از سر گرفته و با استقبال خوبی از جانب فعالان این مجموعه مواجه شده است.

ببینید:

فیلم | ماجرای داروی کرونای محقق همدانی چیست؟

وی با بیان اینکه شرکت سپند، مجموعه‌ای است که شهید فخری زاده در آن فعالیت داشتند، گفت: تست‌ها به طور کامل بر روی این دارو در شرکت سپند در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر پاسخ نهایی دارو توسط این مرکز اعلام شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: روز چهار شنبه ۱۰ دی دفاعیه این دارو انجام شد و پس از آن در جلسه‌ای که با معاون سازمان غذا و دارو داشتیم، دستور اکید به معاونت داروهای گیاهی برای پیگیری این موضوع داده شد و مقرر شد تا مهندس قادری برای عقد قرار داد و وارد شدن به چرخه تولید انبوه به این مرکز مراجعه کند.

وی با گلایه از عدم همراهی برخی از نهادها در رابطه با دارو، مطرح کرد: از آنجایی که با وجود گذشت زمان فراوانی از انجام تست این دارو در دانشگاه بقیه‌الله(عج)، نتیجه‌ای تا به حال دریافت نشده و دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با تاخیری زیاد وارد این عرصه شد، بنابراین سریع‌ترین راه برای مدیریت و مهار همه گیری این ویروس را، صحبت با شرکت سپند تهران دانستیم که بحمدالله در مراحل پایانی تایید این دارو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی به تشریح ترکیب این دارو پرداخت و گفت: این دارو از ترکیب چندین داروی گیاهی به عنوان بهترین و موثرترین داروی ویروس کش تشخیص داده شد تا تحت عنوان داروی “میرتوس” اختراع مهندس قادری پس از انجام کامل مراحل مقدماتی در هفته‌های آینده به طور مجاز و انبوه در اختیار عموم قرار گیرد.

گفتنی است در ماه های گذشته نماینده ولی فقیه در استان همدان و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بارها خواستار رسیدگی و بررسی میزان اثرگذاری این دارو توسط مسئولان مربوطه شده بودند، و در مجامع مختلف بر ضرورت توجه به آن تاکید کردند، و  امیدواریم با اثر بخش بودن این دارو هرچه زودتر شاهد کاهش میزان مبتلایان و مرگ میرها در کشور و در سراسر جهان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha