چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / برگزاری نماز جمعه همدان بعد از 4 ماه تعطیلی

حوزه/ امام جمعه همدان بیان اینکه مکتب سلیمانی یعنی توجه به داشته‌های داخلی، اعتماد به نیروهای خودی و نترسیدن از دشمن، گفت: باید از ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و شخص آقای مخبر به جهت ساخت واکسن کرونا در کشور تشکر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، و تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار داشت: در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، این بزرگ مرد ایران زمین قرار داریم، مردمی که بزرگی و غیرتش باعث شد تا پس از شهادتشان آن اتفاقات عظیم در کشور رخ دهد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم‌های سال گذشته حاج قاسم تاکیدی بر زنده بودن گفتمان انقلاب و آرمان‌های انقلاب است، گفت: حاج قاسم مانع بزرگی در برابر زیاده خواهان در منطقه بود، البته پس از شهادت ایشان خللی در این مسیر ایجاد نخواهد شد، چرا که تا زمانی گفتمان مقاومت در منطقه زنده است، استکبار نمی‌تواند نفس راحتی بکشد.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که در مواجه با نظام سلطه چه باید کرد، ابراز داشت: در تعامل با نظام سلطه یا باید سازش کرد و تسلیم شد و همانند برجام تعاملات یک سویه‌ای همراه با آسیب‌های فراوان برای کشور داشته باشیم، و یا باید مقاومت کرد.

وی افزود: خوب است که به دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی، انسان از خود این سوال را بپرسد که کدام یک از این راه‌ها منطقی است و با آرمان‌ها و آموزه‌های قرانی ما سازگاری دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه در مواجهه با نظام سلطه دعوت به مقاومت و صبر دارند، عنوان کرد: گفتمان مقامت به عنوان یک راهبرد اجازه نمی‌دهد دشمن از داشته‌هایش علیه ما استفاده کند.

وی به تبیین معنای گفتمان مقاومت پرداخت و گفت: گفتمان مقاومت یعنی درمقابل دشمنان کوتاه نیاییم و این یک حق برای ملت‌ها همچون حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق و مردم یمن است که مستقل و با عزت زندگی کنند.

دشمن به دنبال تحریف گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اگر گفتمان مقاومت در جامعه تبیین نشود برخی‌ها سو استفاده خواهند کرد، یادآور شد: دشمن به دنبال آن است که مقاومت را به معنای مشکلات اقتصادی معنا کند، در حالی که در گفتمان مقاومت اقتصاد از مسائل اصلی است.

وی تصریح کرد: همه کسانی که امروز تریبون در اختیار دارند موظف هستند که گفتمان مقاومت را تبیین کنند و اجازه فعالیت به جریان تحریف را ندهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مکتب سلیمانی یعنی توجه به داشته‌های داخلی، اعتماد به نیروهای خودی و نترسیدن از دشمن، اظهار داشت: باید از ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و شخص آقای مخبر به جهت ساخت واکسن کرونا در کشور تشکر کنیم.

وی ادامه داد: اینکه اولین شخص برای امتحان این واکسن دختر آقای مخبر بود نشان دهنده آن است که به عملکرد آن و توان نیروهای داخلی اعتماد دارند، البته علت اینکه چرا خودشان این واکسن را تزریق نکردند این است درگذشته آقای مخبر به کرونا مبتلا شده بودند و این امکان وجود نداشت.

فرزند آقا مخبر آقازاده واقعی است نه فرزندانی که در آمریکا نشته‌اند

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه فرزند آقای مخبر آقازاده است نه فرزندانی که در آمریکا نشسته‌اند و بر خرید واکسن خارجی کرونا  تاکید دارند، مطرح کرد: دشمنان و رسانه‌های دشمن در حال فشار آوردن برای خرید واکسن خارجی هستند، اما این سوال به وجود می‌آید چه طور به کشوری که اجازه ورود داروهای حساس چون سرطان را به بهانه تحریم به ما نمی‌دهد، می‌توان اعتماد کرد و از آنها واکسن خرید.

وی با اشاره به اینکه اعتماد ما به فرزندان خودمان در داخل کشور است، عنوان کرد: به حمدالله گام‌های مثبتی در کشور در بحث تولید واکسن کرونا برداشته شده و با وجود همه تحریم‌ها این جوانان ما هستند که با توجه به گفتمان مقاومت به این موفقیت دست یافته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه دشمنان خارج از کشور با دیدن این موفقیت دچار هذیان گویی شده‌اند، گفت: پیام ما به شما این است که اگر دین ندارید حداقل مرد باشید و غیرت ایرانی داشته باشید و بگویید چرا از رشد علمی این کشور عصبانی می‌شوید.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید مکتب سلیمانی و گفتمان مقاومت در اقتصاد هم جدی گرفته شود، یادآور شد: بسیاری از مشکلات در این عرصه با توجه به این مکتب حل شدنی است.

مهم ترین پیام 9 دی به مسئولان، تا زمانی که به ولایت فقیه و خون شهدا تعهد دارید عزیز ملت هستید 

امام جمعه همدان در قسمت دیگری از خطبه‌های این هفته همدان با گرامیداشت سالروز ۹ دی، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین درس و پیام این روز برای مسئولان آن است که این ملت با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌اند و معیار رفتار مردم با مسئولان بر مبنای عمل آنها نسبت به اسلام است و لذا اگر هر مسئولی نسبت به ولایت فقیه، خون شهدا و سلیمانی‌ها تعهد داشته باشد، عزیز ملت خواهد و اگر از این راه زاویه بگیرد از حافظه مردم گم و حذف خواهد شد.

همچنین در شروع نماز جمعه این هفته یکی از اهالی کوی فردوس همدان از نماینده ولی فقیه در استان خواست تا به مشکلات این منطقه به صورت ویژه رسیدگی کند و امام جمعه همدان نیز با اشاره به حضور خود در این منطقه و گفت‌وگو با ساکنان آنجا، اظهار داشت: لازم است مسئولان استان به وعده‌هایی که در خصوص مردم ساکن کوی فردوس داده‌اند عمل کنند و هر چه سریعتر مشکلات موجود را برطرف کنند.

مسئولان گوش شنوای درد و دل‌های مردم باشند 

وی با تاکید بر اینکه نباید دود اختلافات دستگاه‌ها به چشم مردم برود، مطرح کرد: اگر گاهی مردم اعتراض می‌کنند، حق دارند و ما موظف هستیم حرف این مرد را بشنویم و با درد آنها همراهی کنیم و در این رابطه نیز با وجود آنکه حتی معاون وزیر نیز به این جا آمد، منتظر هستیم تا با رسیدگی به مشکلات هر چه سریعتر شاهد برطرف شدن آن باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha