سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بیشتر پرونده‌های ورودی در بنیاد صیانت در آخر خط قرار دارند و به بیان دیگر دعواهای زیادی اتفاق افتاده است که کار را برای مشاوران سخت می‌کند، بنابراین خوب است اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم و علمی به خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان، بعد از ظهر امروز در دیدار  هیئت مدیره بنیاد صیانت از خانواده، با اشاره به لزوم توجه به مشکلات و مسائل موجود در بین اعضا خانواده‌ها توسط بنیاد، اظهار داشت: بنا بر اساسنامه، بنیاد صیانت از خانواده، نه تنها در زمینه طلاق، که در عرصه‌های مختلف مربوط به خانواده همچون مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج و دیگر مشکلات در این حوزه باید ورود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد صیانت باید فعالیت‌هایی عمیق‌ و علمی‌تری در این راستا انجام دهد، گفت: بیشتر پرونده‌های ورودی در این مرکز در آخر خط قرار دارند و به بیان دیگر دعواهای زیادی اتفاق افتاده است که کار را برای مشاوران سخت می‌کند، بنابراین خوب است تا اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم و علمی به خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.  

امام جمعه همدان افزود: امروز نیازمند طرحی جامع و دقیق که قابلیت اجرایی شدن در حوزه صیانت از خانواده داشته باشد، هستیم و این را وظیفه بنیاد و گروه‌های فعال در این عرصه می‌دانیم تا با کاهش چشمگیر میزان طلاق‌ها و مشکلات خانوادگی در جامعه مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از موسسات مردمی در شهرهای قم و تهران کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها برگزار می‌کنند، خاطر نشان کرد: همدان نیز می‌تواند با استفاده از این ظرفیت و حضور موسسات مردمی همچون بنیاد صیانت به صورت علمی و دقیق، به آموزش خانواده‌ها چه قبل و چه بعد از ازدواج بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه در این کلاس‌ها نباید تنها به دنبال گواهی و مدرک بود، گفت: آنچه در این آموزش‌ها ضروری و لازم است وجود نگاهی دقیق بر اساس نگاه‌های علمی است که مورد نیاز امروز خانواده‌ها است.

نجات یک خانواده نجات یک مملکت است

آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حفاظت از داشته‌های خود برای بشر ضروری است، اظهار داشت: اگر آن طور که باید حفاظت از موضوعات گوناگون صورت نگیرد، مشکلات و آسیب‌های زیادی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر در سیل خوزستان به درستی از این مناطق حفاظت شده بود، امروز این مشکلات ایجاد نشده بود، مطرح کرد: همه افراد و انسان‌ها در حوزه استحفاظی خودشان نسبت به مسائل موجود وظیفه حفاظت را دارا هستند و به همین دلیل می‌توان گفت که امامان و پس از آن مراجع بزرگوار تقلید نیز به نحوی حافظان دین هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این موضوع در خصوص خانواده و مشکلات آن نیز صدق می‌کند و اگر چندان به آن توجه نکنیم مشکلی که در غرب ایجاد شده و خانواده‌ها از هم پاشیده شده‌اند ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اختلافاتی که در خانواده‌ها ایجاد می‌شود ناشی از عدم آشنایی همسران از یکدیگر است، ابراز داشت: پسر و دختری که بعد از دانشگاه بدون آنکه با شیوه‌های همسرداری آشنا باشند به زیر یک سقف می‌روند، نتیجه‌اش دعواهایی است که امروز در دادگاه به وفور مشاهده می‌کنیم.

آیت الله طه‌محمدی با تاکید بر اینکه پرداختن به فرع و میدان دادن به انسان‌هایی که ارزشی نیستند، جامعه را از کار اصلی دور می‌کند، گفت: همه و همه در برابر مسائل و مشکلات موجود در جامعه مسئول هستند و کسی نمی‌تواند خود را مبری از این مسائل و موضوعات بداند.

وی با گلایه از اینکه دنیا پرستی، انسان‌ها را از ماموریت اصلی خودشان در این دنیا دور می‌کند، مطرح کرد: همان طور که احیای یک انسان احیای جامعه است، نجات یک خانواده نیز نجات یک مملکت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha