شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نسبت به جامعه پرستاری تفاوت در حقوق و مزایای این قشر است، گفت: این اختلاف را نه منصفانه می‌دانیم و نه نزدیک به عدالت و لذا با مطالبه جامعه پرستاری از مسئولان مربوطه، امیدواریم تدبیر مناسبی اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرستاران، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: این وظیفه همه ما است که هر روز متشکر جامعه پرستاری و کادر درمانی باشیم و این دیدار نیز در این همین راستا شکل گرفته است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت و خصوصا شهدای استان همدان، مطرح کرد: بهترین توصیف از جامع پرستاری، توسط خود پرستاران با حضور در میدان عمل با تمام وجود، ارائه شده است اما خوب است که به وجه اشتراکات این قشر با حضرت زینب(س) پرداخته شود.

امام جمعه همدان حضرت زینب(س) را دریای فضائل خواند و مطرح کرد: از بین تمام ویژگی‌های ایشان به دو ویژگی برجسته احیاگری و استقامت امروز می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: ایشان ادامه دهنده مسیر احیاگری حضرت اباعبدالله(ع) بودند که این مسیر با امام حسین(ع) شروع شد و با حضرت زینب(س) استمرار پیدا کرد و همچنین دومین ویژگی حضرت(س)، استقامتی است که در تمام صحنه‌های زندگی خصوصا بعد از عاشورا در تاریخ ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری ما نیز دارای این دو ویژگی هستند، خاطر نشان کرد: شاید قبل از شیوع کرونا فرصت و بستری برای بسیاری از مردم تا بتوانند با کادر درمان و خدمات آنها آشنا شوند فراهم نشده بود، اما امروز این بستر فراهم شده و تعهد کاری، استقامت، احیا گری و عشق به هم نوع در رفتار پرستاران ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: امروز مردم ما به عیان حضور پرستاران در محیط‌های رنج آوری را مشاهده کردند که حتی بسیاری از مسئولان جرات رد شدن از آنجا را هم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تشکر از تلاش‌های کادر درمان، ابراز داشت: بیشترین زحمات در این مدت بر عهده جامعه پرستاری بوده و ایام اوج شیوع این بیماری، این پرستاران بودند که در آن فضای پر استرس با استقامت در خط مقدم مقابله با کرونا ایستادند.

وی خطاب به پرستاران با تاکید بر اینکه جایگاه و ارزش شغل خود را بدانید، گفت: در طول ۹ ماه گذشته مجاهدت‌ها و اقدامات ماندگاری توسط پرستاران خلق شده است که باید این خاطرات مستند سازی و حفظ شود و با صدای بلند این را بگوییم که چه خدماتی در این مدت توسط شما انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در قسمت دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نسبت به جامعه پرستاری تفاوت در حقوق و مزایا این قشر است، یادآور شد: این اختلاف را ما نه منصفانه می‌دانیم و نه نزدیک به عدالت و لذا با مطالبه جامعه پرستاری از مسئولان مربوطه، امیدواریم تا تدبیر مناسبی اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه قدردانی از خدمات شما وظیفه همه مردم است، مطرح کرد: این که شما خالصانه در حال خدمت رسانی به بیماران هستید منافاتی با این که مسئولان به وظایف خودشان عمل کنند ندارد، بنابراین خوب است تا مسئولان به صورت ویژه به فکر برطرف سازی مشکلات جامعه پرستاری باشند.

تقدیر جامعه پرستاری از حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌ها

همچنین در شروع این جلسه یکی از پرستاران بیمارستان شهید بهشتی همدان با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم برگزاری و مراسمات خانوادگی از حضور و اقدامات طلاب جهادی در این بیمارستان و بخش بیماران کرونایی تقدیر کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha