پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ خدا قوت نماینده ولی فقیه در استان همدان به کادر درمان و نیروهای جهادی

حوزه/ امام جمعه همدان با تقدیر از فعالیت های جهادگران عرصه سلامت، تصریح کرد: حضور طلاب و روحانیون جهادی در بیمارستان‌ها و خدمت به بیماران و کمک به کادر درمان هم جنبه لسانی دارد و هم جنبه عملی.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه در بسیاری از موارد طلاب به دنبال شرایط تبلیغی هستند، اظهار داشت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، با تعطیلی مراکز مذهبی و نمازهای جمعه و جماعات و فعالیت‌های تبلیغی روبرو بوده‌ایم که مشکلاتی را برای مبلغان ایجاد کرده و گاهی از موارد ارتباط آنها با جامعه کمرنگ شده است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید از هر فرصتی به نحو احسن برای تبلیغ مسائل دینی و ارتباط با جامعه استفاده کنند، گفت: تبلیغی که در بسیاری از مراسم‌های مذهبی و سخنرانی‌ها، توسط مبلغان انجام می‌شود اکثرا به صورت یک طرفه است و امکان برقراری ارتباط و گفت‌وگو با مخاطب کمتر فراهم ایجاد می‌شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در ایام کرونا شاهد ابتکارهای جالبی از طرف برخی از روحانیون بودیم، مطرح کرد: امروز شرایط تبلیغی جدیدی برای مبلغان فراهم شده که از زوایای مختلف دارای جنبه‌های تبلیغی قوی است که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: یکی از این زمینه‌ها حضور در بیمارستان‌ها و خدمت به بیماران و کمک به کادر درمان است که هم جنبه لسانی دارد و هم جنبه عملی.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در جنبه‌های دیگر تبلیغی تنها از یک زاویه به امر تبلیغ پرداخته می‌شود، عنوان کرد: در این شرایط هم تبلیغ اتفاق می‌افتد، هم ترویج احکام الهی، هم تبلیغ اسلام و هم تبلیغ مسائل اخلاقی و همچنین در کنار آنها خدمت به مردم نیز وجود دارد و لذا زمینه‌های بسیار خوبی برای فعالیت طلاب ایجاد شده است.

وی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در جهت هموار کردن حضور روحانیون در بیمارستان‌ها، خاطر نشان کرد: برادران و خواهران در بیمارستان به عنوان کادر درمان امروز پس از نزدیک به ده ماه فعالیت شبانه روزی و بدون تعطیلی، نیازمند کمک هستند و حضور طلاب جهادی در این عرصه به معنای واقعی کلمه عرصه جهاد و تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی، اظهار داشت: البته تدابیر لازم برای اینکه خدای نکرده طلاب عزیز ما با حضور در مراکز درمانی، دچار آسیب نشوند هم توسط مسئولان اندیشیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha