چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: زمانی که در میدان جنگ قرار داریم باید فرمانده ،خود در میدان حضور داشته باشد و در میدان شرایط را مدیریت کند؛ چرا که با پشت میز نشستن و تنها صدور دستور و دستورالعمل و گزارش‌گیری مشکلی حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در پیام جمعه این هفته همدان، با اشاره به اینکه خداوند در سوره ممتحنه حضرت ابراهیم(ع) و یاران ایشان که جز افراد حاضر در میدان مبارزه به کفر و نفاق بوده‌اند را به عنوان اسوه‌ای برای جامعه معرفی می‌کند، اظهار داشت: دعایی از حضرت ابراهیم(ع) در آیه ۲ این سوره آمده است که  «پروردگارا ما را فتنه‌ای برای جامعه کفر قرار نده» که منظور از فتنه در این آیه، امتحان و آزمایش است، و لذا جامعه اسلامی و کسانی که تبعیت از ابراهیم(ع) دارند، باید مراقب رفتار و اعمال خود باشند تا زمینه ساز تقویت جامعه کفر نشوند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در تفسیر دیگر این آیه نیز بر مراقبت از رفتارهای مسئولان تاکید شده ، مطرح کرد: بنابر این آیه جامعه اسلامی نباید دچار خطای محاسباتی و گرفتار مسائلی شود که جامعه کفر را بر حق نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر با توجه به این آیه باید مراقب باشند تا به ابزاری برای دشمن تبدیل نشوند، خاطر نشان کرد: کشور در شرایط فعلی با مشکلات اقتصادی روبرو است، که البته بخشی از آنها مربوط به تحریم‌ها است اما قسمت اعظمی از مشکلات به گفته خود مسئولان به مدیریت‌های داخلی مربوط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: قسمتی از تحریم‌ها که مربوط به دشمن است و همان طور که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره کردند، چهار سال است به تاخیر افتاده، در اختیار ما نیست، اما این سوال از مسئولان باید پرسیده شود که در بخشی از مشکلات که مربوط به مدیریت داخلی است، چه اقداماتی برای خنثی سازی تحریم‌ها اعمال شده است.

در میدان جنگ اقتصادی با پشت میز نشستن و صدور دستورالعمل مشکلی برطرف نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه مسئولان تاکید دارند در جنگ اقتصادی حضور داریم، یادآور شد: زمانی که در میدان جنگ قرار داریم باید فرمانده خود در میدان حضور داشته باشد و در میدان، شرایط را مدیریت کند، چرا که با پشت میز نشستن و تنها صدور دستور و دستورالعمل و گزارش‌گیری مشکلی حل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خواستار حضور فرمانده میدان اقتصادی در میان مردم و در بازارها شد و تاکید کرد: متاسفانه با مواردی از تنبلی‌های مفرط و عدم وجود نظارت‌ها دقیق مواجه هستیم که این مسائل نه بر اساس تحلیل که بنا بر گزارش‌های دریافتی است.

وی با تاکید بر اینکه در رفع مشکلات، بن بستی وجود ندارد، ابراز داشت: حضرت آقا در دیدار اخیر خود، حمایت از دولت را تا زمانی بیان کردند که در مسیر ملت قرار داشته باشد و لذا خوب است که دولتمردان برای بررسی این موضوع بررسی کنند که چه مقدار به مردم وعده داده‌اند و چه مقدار وعده‌های رفع فقر، ارائه مسکن ارزان قیمت و یا عدالت درآمدی محقق شده است.

جناب آقای وزیر، کار فرهنگی زمانی جواب می دهد که با مدیریت فضای مجازی همراه شود

رییس شورای فرهنگ عمومی استان به سخنان وزیر ارتباطات نیز واکنش نشان داد و گفت: پس از اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ داد، یکی از مسئولان ارشد فضای مجازی کشور بر لزوم انجام کار فرهنگی تاکید کرد، اما باید بگوییم که جناب وزیر کار فرهنگی زمانی جواب می دهد که با مدیریت فضای مجازی همراه شود.

وی با بیان اینکه کسی مسئله فیلتر و قطع فضای مجازی را مطرح نکرده است، یادآور شد: آنچه که توسط حضرت آقا و دغدغه مندان بارها تاکید شده، مسئله مدیریت فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امثال شهید حججی‌ها و دیگر جوانان دانشمند و انقلابی کشور محصول همین کارهای فرهنگی هستند، اظهار داشت: خواسته اصلی از مسئولان مربوطه، توجه به دغدغه مطالبه‌گران در خصوص فضای مجازی است؛ چرا که شما دولت جمهوری اسلامی هستید و مسئولان در جمهوری اسلامی موظف هستند تا به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی نمی‌تواند خود را از امور فرهنگی جدا بداند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که مدارس تعطیل است و آموزش‌ها از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود درخواست از مسئولان این است که فارغ از نگاه‌های سیاسی به دغدغه‌های خانواده‌ها توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امروز به دلیل قرار گرفتن فضای مجازی در دسترس نوجوانان و جوانان، بسیاری از خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان خود دارای نگرانی هستند، گفت: خدا می‌داند در فضای مجازی که قمارخانه مجازی راه‌اندازی می‌شود، به چه اندازه می‌تواند زمینه ساز آسیب در خانواده و بین جوانان باشد.

وی به قسمت دیگری از فرمایشات رهبری در دیدار اخیر خود در خصوص لزوم ایجاد وحدت و هم‌افزایی در بین مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان باید با صحبت و همفکری و پذیرش نقدهای دلسوزانه سعی در برطرف کردن مشکلات مردم داشته باشند و در این مسیر قدم بردارند.

مسئولان استانی مراقب تصمیم های همراه با حاشیه در ماه های پایانی دولت باشند

امام جمعه همدان همچنین خطاب به مسئولان استانی، آنها را به مراقبت در تصمیم‌های خود توصیه کرد و گفت: مسئولان استانی در ماه‌های پایانی دولت از اتخاذ تصمیم‌هایی که زمینه ساز حساسیت و یا حاشیه است باید مراقبت کنند و لذا اگر اتفاقی قرار است رخ دهد باید توجیه داشته باشد.

وی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی و مطالبه‌گر در ایام گذشته در استان تقدیر کرد و ابراز داشت: گروه‌های جهادی پس از شیوع کرونا در عرصه‌های مختلف همچون کمک‌های مومنانه و ورود به بیمارستان و کمک به کادر درمان ورود خوبی داشته‌اند و گروه‌های مطالبه‌گر هم در راستای تحقق عدالت ورود خوبی داشته‌اند که این فعالیت باید تقویت و حمایت و البته با رعایت آداب خاص مطالبه‌گری همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان پیام جمعه این هفته با گرامیداشت روز پرستار و تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) یادآور شد: امیدواریم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم هر چه زودتر شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس در کشور و در سراسر جهان باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha