جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که پیشنهاد نظارت غربی ها بر انتخابات جمهوری اسلامی را اگر عزت فروشی نگوییم چه نامی می‌توان برای آن انتخاب کرد؟، عنوان کرد: قرآن کریم با اشاره به سرنوشت این چنین افرادی می‌فرماید «انحرافات امروز افراد ریشه در سابقه و گذشته آنها دارد که امروز ظهور و بروز پیدا می‌کند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) فتنه‌هایی در جامعه اسلامی از طرف افرادی رخ داد که این انتظار از آنها وجود نداشت، اظهار داشت: یکی از واژه‌های مهم در نهج‌البلاغه که مورد تاکید حضرت بوده مسئله فتنه است.

وی افزود: در نهج البلاغه دو مورد به عنوان مبدا و منشا فتنه در جامعه بیان شده که عبارت است از تبعیت از هوای نفسانی و بدعت گذاری در جامعه اسلامی.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه عمده این فتنه‌ها از جانب کسانی بود که دچار نفاق پنهانی شده‌اند، گفت: برخی از افراد دارای نفاق پنهانی هستند که حتی خودشان هم از آن بی اطلاع هستند و در موقیعت‌های اجتماعی مختلف و در شرایط خاص این نفاق ظهور و بروز می کند.

وی به تشریح یکی از معیارهای جبهه نفاق از دید قرآن پرداخت و خاطر نشان کرد: از نظر قران، ویژگی جبهه نفاق این است که هم خود از جبهه کفر می‌ترسند و هم دیگران را از آن می‌ترسانند ولو اینکه گاهی صحبت‌های انقلابی بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نمونه عملی این موضوع در جنگ‌های احزاب و بدر نیز به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: در آن دوران نیز جبهه نفاق، جامعه اسلامی را از جامعه کفر می‌ترساند و حرف از ترس جامعه اسلامی بیان می کرد، موضوعی که گویای نفاق پنهانی در افراد است.

وی با تاکید بر اینکه باید حوادث سال ۸۸ بازخوانی شود، گفت: در این روز باید معیارها و محور استبداد مورد بررسی قرار گیرد و به تبیین درست آن بپردازیم تا در آینده دچار اشتباه نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در بصیرت افزایی جامعه در دوران پیش و پس از انتخابات سال ۸۸، بیان کرد: برخی از افراد صحبت‌های عوامانه‌ای را در فضای رسانه بیان می‌کنند که نه تنها تحلیلی ندارد، بلکه داده تاریخی نیز برای آن نمی‌توان یافت، و لذا تهمت‌هایی که زده می‌شود بیشتر تاکید بر ناآگاهی خود آن افراد است که آبروی خود را می‌برند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هیچگاه در انتخابات از شخصی حمایت نکرده است، ابراز داشت: ایشان به عنوان وظیفه قانونی و شرعی خود در انتخابات به تبیین شاخصه‌های اصلی رییس جمهور می‌پردازند تا مردم در انتخابی آزادانه به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.

ولایت فقیه سدی در برابر دیکتاتوری

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حمایت حضرت آقا از گفتمان انقلاب اسلامی است، یادآور شد: در بیانات مقام معظم رهبری بحث حمایت از شخص و جناح مطرح نیست بلکه همان طور که فرمودند، حمایت از دولت‌ها تا زمانی است که دولت همراه با آرمان‌های ملت باشد.

وی ادامه داد: ولایت فقیه عهدی الهی است که اجازه پیروی از خواسته‌های شخصی و نفسانی را نمی‌دهد و بنا به فرمایش حضرت امام(ره) این ولایت فقیه است که جلوی دیکتاتورها را خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه صحبت‌های امام (ره) و رهبری همسو با قرآن و نهج البلاغه است، مطرح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) و حضرت آقا تاکید بر الزام به قانون است که خود این بزرگان نیز در رفتارشان بارها به صورت عملی آن را اثبات کرده‌اند.

وی افزود: می‌توان گفت بزرگترین درس در ده ماه گذشته پس از شیوع کرونا در کشور همین رعایت و تاکید حضرت آقا نسبت به اجرای مصوبات ستاد کرونا است که با وجود آنکه به برخی مصوبات ستاد نقد وجود داشت اما بر لزوم اجرا شدن آن تاکید دارند و این موضوعی است که نیازمند توجه و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه رهبری بر نهادینه شدن قانون گرایی در کشور تاکید دارند، ابراز داشت: تخلف از قانون و عدم التزام به قانون از مصادیق استبداد است، چرا که اگر کسی قانون را هم قبول نداشته باشد، باید به آن عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه استبداد زمانی شکل می‌گیرد که تخلفات قانونی رخ دهد، گفت: با وجود آنکه برخی از داوطلبان در مناظرات به رعایت قانون توسط دولت قبل ایراد می‌گرفتند و بر ترویج قانون گرایی تاکید داشتند اما بعد از انتخابات شاهد بودیم که خود بزرگترین تخلف قانونی را انجام دادند.

امام جمعه همدان، مردم سالاری دینی را یکی از مسائل مورد تاکید رهبری دانست و یادآور شد: متاسفانه برخی از سیاسیون تنها در صورتی دم از مردم می زنند که خود رای بیاورند، اما اگر خلاف این اتفاق صورت گیرد بر خلاف صحبت‌های خود رفتار می کنند.

۹ دی تضمین کننده انقلاب و اسلام بود

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با اقدامات خود تقویت جایگاه سیاسی نظام را رقم زدند، اظهار داشت: در آن سال جریان نفاق پس از تشکیل کمیته صیانت از آرا به دنبال ابطال انتخابات و سپس برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی اما توسط غربی‌ها بود، اتفاقی که نشان دهنده همان نفاق پنهان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که پیشنهاد نظارت غربی ها بر انتخابات جمهوری اسلامی را اگر عزت فروشی نگوییم چه نامی می‌توان برای آن انتخاب کرد؟، عنوان کرد: قرآن کریم با اشاره به سرنوشت این چنین افرادی می‌فرماید «انحرافات امروز افراد ریشه در سابقه و گذشته آنها دارد که امروز ظهور و بروز پیدا می‌کند».

وی ۹ دی را تضمین کننده انقلاب و اسلام دانست و گفت: مردم با حضور به موقع و با آن سیل جمعیت ثابت کردند که هرکس از مسیر ولایت جدا شود، از حافظه تارخی مردم نیز پاک خواهد شد و لذا همه جریان‌های سیاسی و افراد باید بدانند آنچه مهم است همین مردم هستند که اصل و اساس پیشبرد نظام اسلامی می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به مشارکت پر شور مردم در انتخابات ۸۸ که تاکیدی بر حمایت مردم از نظام و مردم سالاری دینی بود، ابراز داشت: برخی از افراد با مطرح کردن مسائلی و یا به دلیل منافع سیاسی، قدرت طلبی و یا حتی لج بازی، سبب شدند تا این افتخار به حاشیه کشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) بساط فتنه گران را جمع کرد، گفت: بر اساس شعری که از حضرت عباس نقل شده است، همان دستان بریده حضرت، از این نظام تا ابد حمایت خواهد کرد و در آن سال نیز این را همگان به عینه دیدند.

مکتب سلیمانی گفتمان مورد تایید جامعه است

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و مطرح کرد: در مراسم‌هایی که در سراسر کشور بعد از شهادت ایشان برگزار شد با وجود آنکه حتی پیکر مطهر شهید نیز در آن شهرها حضور نداشت اما مردم با حضور خود و خلق صحنه‌هایی بی‌نظیر ثابت کردند که بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب باز همراه نظام و پایبند به انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه پیام دیگر مردم در این حضور پرشکوه اعلام تفکر مقاومت به عنوان گفتمان مورد تایید جامعه بود و عنوان کرد: هر چند بعضی از جریان‌های سیاسی نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند و حرف‌هایی خلاف آن را بیان می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امیدواریم مسئولان قدردان این مردم باشند، گفت: مکتب سلیمانی یعنی مکتب مقاومت، و حضور مردم این پیام را صادر کرد که هیچ نماد و گفتمانی همچون مقاومت نمی‌تواند در این کشور مردم را پای کار بیاورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha