پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه پرچم مطالبه گری به معنای واقعی کلمه باید در دستان جامعه دانشجویی باشد، گفت: در مطالبه گری باید با حرکت بر محور قانون، هر کسی را طبق وظایفی که دارد مورد مطالبه‌گری قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران و  تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه، با اشاره به اینکه در سال‌های ۳۲ و پس از آن تشکل‌های دانشجویی توسط دانشجویان مسلمان ایجاد شد، اظهار داشت: بسیاری از افراد هسته اولیه این تشکل‌ها متاسفانه بعد از انقلاب، به دلیل آنکه دسترسی به منابع اصیل دینی و اسلامی نداشتند از مسیر انقلاب جدا شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی مشغول فعالیت هستند باید مراقب منابع دینی و فهم دینی خود باشند، گفت: دانشجویان برای آنکه بتوانند در این مسیر موفق باشند خوب است که کتاب جریان شناسی شهریور سال ۲۰ تا ۵۷ را مطالعه کنند و با علل و شرایط به وجود آمدن موضوعات مختلف آشنا شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نبود منابع دینی اصیل باعث می‌شود تا دانشجویی که دارای نگاهی اسلامی است دست به ترور شخصیتی چون شهید مطهری بزند، گفت: اگر دسترسی به این منابع اصیل برای دانشجو فراهم نباشد ممکن است دچار انحراف در تفکرات شود، بنابراین گره خوردن افکار دانشجو با منابع اصیل دینی بسیار ضروری است.

وی به تشریح اهمیت توجه به آرمان گرایی در بین قشر دانشجویان پرداخت و خاطر نشان کرد: لازمه اینکه دانشجو آرمان گرا باشد این است که شناخت کافی و معرفت لازم از آرمان‌ها داشته باشد.

زیر بنای هر حرکت صحیح وجود معرفت است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هیچ حرکت اجتماعی بدون معرفت امکان پذیر نیست، مطرح کرد: نتیجه اقدامی که بدون معرفت باشد، برعکس خواهد شد، به طور مثال اگر در بحث عدالت خواهی، شناخت درستی از عدالت وجود نداشته باشد، ممکن است در ظاهر عدالت خواهی انجام شده باشد، اما در اصل، اقدامی ضد عدالت خواهی به وقوع پیوسته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اسلامی بودن دانشگاه را تنها در ظاهر ندانست و ابراز داشت: زمانی می‌توانیم یک دانشگاه را، دانشگاه اسلامی بنامیم که علاوه بر ظواهر، ماهیت تربیتی آن نیز دینی باشد، البته لازم به ذکر است که انجام این کار به سادگی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: تحول در علوم انسانی به سادگی تغییر در علوم دیگر نیست و لذا همانند تغییر فرهنگ در جامعه که نیازمند فرصت است این کار نیز باید با گذشت زمان و مطالعه به ثمر بنشیند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پرچم مطالبه گری به معنای واقعی کلمه باید در دستان جامعه دانشجویی باشد، اظهار داشت: در مطالبه گری باید با حرکت بر محور قانون، هر کسی را طبق وظایفی که دارد مورد مطالبه‌گری قرار دهیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با محور قرار دادن قانون مسئولان موظف هستند نسبت به عملکرد خود پاسخ گو باشند، یادآور شد: اگر اشتباهی از بنده سر بزند، نباید این اشتباه را گردن رهبری انداخت بلکه بر اساس وظایف محوله به هر کس باید عملکرد شخص او مورد سنجش قرار گیرد.

فتنه ۸۸ نتیجه عدم التزام به قانون بود

وی، اداره درست کشور را در التزام به قانون دانست و مطرح کرد: آنچه زمینه ساز ایجاد فتنه ۸۸ در کشور بود عدم پذیرفتن قانون توسط عده‌ای بود که آن مسائل به وجود آمد و لذا پایبندی همه مسئولان و مردم به قانون امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با تاکید بر اینکه دانشجویان نقشی موثر در پاسخ به سوالات جامعه دارند، عنوان کرد: اگر سوال یا شبهه‌ایی در جامعه ایجاد شود، همانند بحث در خصوص انجام یا عدم انجام مذاکره که در شرایط فعلی وجود دارد، پاسخ به آن بر عهده دانشجویان به عنوان نخبگان و خواص جامعه است تا مردم از نتایج موجود آگاه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha