پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / برگزاری نماز جمعه همدان بعد از 4 ماه تعطیلی

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در تمام دنیا هر جا جنگ و فساد وجود دارد، رد پای آمریکا در آنجا مشهود است، گفت: آمریکا به دنبال آن است تا با گسترش فرهنگ خود، همه مانند او فکر کنند، اما در اتفاقات اخیر به خوبی لیبرال دموکراسی غربی واقعی، که مد نظر آنها بود نمایان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، به اتفاقات اخیر آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: حمله به کنگره که با پایین کشیدن پرچم آمریکا و کشته و زخمی شدن چندین نفر در داخل آمریکا همراه بود، نشان دهنده حقیقت لیبرال دموکراسی غربی بود که ترامپ را باید نمونه بارز این تفکر بدانیم.

وی با بیان اینکه ترامپ به دنبال ایجاد جنگ داخلی است، گفت: سالیان سال آمریکا به بهانه دموکراسی، به کشورهای مختلفی چون افغانستان و عراق حمله کرد، اما امروز می‌بینیم خانمی که در لشکرکشی‌های آمریکا در این کشورها به عنوان نیروی نظامی حضور داشت هم مورد اصابت تیر دموکراسی قرار می‌گیرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در تمام دنیا هر جا جنگ و فساد وجود دارد، رد پای آمریکا در آنجا مشهود است، مطرح کرد: آمریکا به دنبال آن است تا با گسترش فرهنگ خود، همه مانند او فکر کنند، اما در اتفاقات اخیر به خوبی لیبرال دموکراسی غربی واقعی، که مد نظر آنها بود نمایان شد.

وی خطاب به جوانان یادآور شد: شعار "مرگ بر آمریکا" یک شعار سیاسی نیست بلکه با مطالعه تاریخ تمدن غربی به این نتیجه دست پیدا خواهیم کرد که این مبارزه در چه مواردی ریشه دارد و تنها در یک شعار خلاصه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اگر آمریکا تنها به امور خود برسد و دست از دخالت بردارد، سراسر عالم نفس راحتی می‌کشند، خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق در جمهوری اسلامی، یا یکی از کشورهای منطقه رخ می‌داد، رسانه های غربی و دشمنان نظام اسلامی سریعا دست به جنجالی رسانه‌ای می زدند، اما همین رسانه‌ها در برابر اتفاقات آمریکا واقعیت را به نحو دیگری بازگو می‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته همدان، با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، به تشریح اقدامات این عالم انقلابی در کشور پرداخت و گفت: در زمانی که برخی از افراد و سیاسیون در داخل کشور و در  روزنامه‌ها، علیه دین و شیعه می‌نوشتند، این آیت الله مصباح یزدی بود که برای جلوگیری از این انحرافات با تمام توان ایستادگی کرد و شهر به شهر و منطقه به منطقه اقدام به روشنگری می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در آن دوران، آیت الله مصباح از آبروی خود مایه گذاشت، عنوان کرد: خواهش بنده از همه منتقدان این عالم آن است که آثار ایشان را مطالعه کنند، چرا که برای آشنایی با آیت الله مصباح باید به آثار ایشان مراجعه کرد، نه به سخنان برخی روزنامه‌ها و افراد خاص.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت جمعی از هموطنان در حادثه هوایی ساله گذشته، خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولان پیگیر مسائل حقوقی این اتفاق تلخ باشند، اتفاقی که همه ما را داغدار کرد.

امام جمعه همدان همچنین ۱۹ دی را روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و در قم دانست و گفت: همان طور که حضرت آقا فرمودند در این روز نخستین تبر بر بت بزرگ، در قم زده شد و لذا باید این روز برای همیشه گرامی داشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha