جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانجانی

حوزه/ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: در راستای آسیب زدایی در محیط زندان توسط قوه قضائیه، با طرح ناصرین مواجه شدیم که امیدواریم این طرح با اثر گذاری مناسب، کاهش آمار حبس، شلاق و جزای نقدی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حسن خانجانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی طرح کلینیک فرهنگی آموزشی ناصرین در همدان، با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح کشور، در همدان اجرا می‌شود، اظهار داشت: مجازات و کیفر به عنوان یک واکنش اجتماعی در سراسر عالم در برابر جرم، عاملی بازدارنده برای فرد و جامعه از تکرار خطا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح «کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین» در همدان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان  با بیان اینکه پس از حضور آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان ریاست قوه قضائیه، تجدیدنظری در حکم‌های صادره صورت گرفت، مطرح کرد: احکام صادره پس از این بازنگری حول سه محور شلاق، حبس و جزای نقدی اعلام شد و این اولین گام برای کاهش آمار زندانیان در کشور بود.

وی یکی از اهداف قوه قضائیه را اصلاح زندانیان عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه در این سال ها کلاس‌های قرآنی و دینی در جهت ترویج فرهنگ تربیت قرآنی برای مجرمان در زندان برگزار شده، اما آن گونه که باید شاهد رخ دادن اصلاحات در زندان نبوده ایم، چرا که خود محیط زندان آسیب‌زا است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با اشاره به آمار ۷۳ درصدی زندانیان استان همدان که مرتبط با مواد مخدر هستند، خاطر نشان کرد: در راستای آسیب زدایی در محیط زندان توسط قوه قضائیه، با طرح ناصرین مواجه شدیم که امیدواریم این طرح با اثر گذاری مناسب، کاهش آمار حبس، شلاق و جزای نقدی را فراهم کند.

وی به تشریح ویژگی های مشاوران این کلینیک پرداخت و گفت: ناصران باید صبور و هنرمند باشند و با نیازهای افراد حاضر در کلینیک آشنا باشند تا بتوانند از لغزش مجدد آنها در آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha