پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در سطح شهر همدان باید فعالیت‌های قرآنی و دینی گسترش پیدا کند، گفت: در طرح همیاران محلات باید مرجعیت مسجد حفظ شود و مردم برای حل مشکلات خود مسجد را به عنوان یک مرجع بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوعات مختلف در روند تدوین سند فرهنگی شهر همدان، اظهار داشت: برای آنکه در نوشتن این سند به واقعیت‌ها نزدیک‌تر شویم، باید در این فرایند اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر با دقت شناسایی شود.

وی افزود: آسیب‌های خانوادگی، مسائل حوزه فرهنگ دینی و اعتقادی مردم و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مباحثی است که نویسندگان سند فرهنگی شهر همدان نباید از آن غافل باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انجام مطالعات دقیق و بهره‌گیری از نظر کارشناسان خبره در خصوص مسائل مختلف از ضرورت‌های نوشتن این سند فرهنگی است، گفت: پس از انجام کار مطالعاتی و شناسایی اولویت‌ها، باید وظایف دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی نیز در این سند تبیین و مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه نوشتن سند جامعی که تا چندین سال مورد استفاده باشد کار دشواری است، مطرح کرد: بهتر است در شروع کار، یک بازه زمانی کوتاه را برای رسیدگی به برخی اولویت‌های خاص مشخص کنیم و پس از رفع و رسیدگی دقیق به این موضوع، اقدام به نوشتن سند اصلی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: البته نفرات اصلی در این کارگروه شاید در همه ابعاد کارشناس نباشند، بنابراین بهتر است تا در کنار این افراد، به تناسب هر موضوع، کارشناسانی هم در جلسات حاضر شوند و در روند نوشتن سند فرهنگی شهر، همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر باید در تشکیلات همیاران محلات توجه ویژه‌ای به مسجد داشته باشند، عنوان کرد: در طرح همیاران محلات باید مرجعیت مسجد حفظ شود و مردم برای حل مشکلات خود مسجد را به عنوان یک مرجع بدانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان در پایان این جلسه نیز با اشاره به اینکه در سطح شهر همدان باید فعالیت‌های قرآنی و دینی گسترش پیدا کند، گفت: از ظرفیت فرهنگ سراهای سراسر شهر همدان باید برای گسترش فرهنگ قرآنی استفاده شود و تنها به یک محل خاص برای انجام فعالیت‌های قرانی بسنده نکنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha