جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمپین تهیه کپسول اکسیژن

حوزه/ امام محله مسجد آل حضرت علی علیه‌السلام شهر زاهدان با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در زمان شیوع کرونا گفت: با توجه به مشکلات بیماران، به ویژه بیماران کرونایی نیازمند،‌ کمپین «تهیه کپسول اکسیژن برای مستضعفان و فقرا» راه‌اندازی شده است.

 حجت‌الاسلام امین کریمی‌پور، امام محله مسجد آل حضرت علی علیه‌السلام شهر زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در زاهدان، با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در زمان شیوع کرونا، گفت: با توجه به مشکلات بیماران، به ویژه بیماران کرونایی نیازمند،‌ کمپین «تهیه کپسول اکسیژن برای مستضعفان و فقرا» راه‌اندازی شده است.

برنامه‌های بهداشتی و خیریه

وی در ادامه افزود: تولید ماسک در محل مسجد از سوی نمازگزاران و توزیع بین آنان،‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نصب دستگاه ضدعفونی کننده در مسجد، منبرهای آموزشی درباره اهمیت و لزوم رعایت موازین بهداشتی،‌ ممنوعیت ورود بدون ماسک به مسجد و اهدای ماسک به افراد بدون ماسک بخشی از برنامه‌های صورت گرفته برای پیشگیری و مقابله با کرونا بوده است.

حجت‌الاسلام کریمی پور اظهار داشت: توزیع اقلام و بسته‌های حمایتی بین فقرا و نیازمندان تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد،‌ توزیع ماسک رایگان بین افراد تحت پوشش، طبخ و توزیع نزدیک به ۴۰۰۰ دست غذا برای نیازمندان، توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، خرید دارو برای بیماران، پرداخت بخشی از هزینه ساخت خانه برای یک معلول و... بخشی از برنامه‌های خیریه در این محله بوده است.

برنامه‌های ورزشی

این امام محله با بیان این‌که حضور جوانان در برنامه‌های ورزشی چشمگیر است، بیان داشت: با توجه به علاقه‌ جوانان به ورزش، باشگاه کاراته برادران و خواهران با مربی‌گری روحانیان کاراته کای شاخص تأسیس شده است،‌ همچنین راه‌اندازی باشگاه دفاع شخصی ویژه برادران و برگزاری ورزش همگانی عصرانه در محل باشگاه مسجد،‌ برپایی ورزش صبحگاهی بعد از نماز صبح با حضور امام محله،‌ برپایی مسابقات ورزشی در رشته‌های کاراته،‌ فوتسال و پینگ‌پنگ بخشی از برنامه‌های ورزشی اجرا شده در این محله است.

توانمندسازی و فضای مجازی

وی با بیان‌ این‌که توانمندسازی افراد یکی از برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، ادامه داد: برپایی کارگاه ترشی سازی، اجاره دادن رقبات مسجد به افراد کارآفرین، اجاره دادن قسمتی از زیرزمین مسجد به باشگاه بدن‌سازی، بخشی از برنامه‌های این محله در راستای اشتغال و توانمندسازی افراد است.

حجت‌الاسلام کریمی‌پور با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: با حداقل‌ امکانات مثل دوربین و موبایل و با استفاده از پرده سبز بین خواهران و برادران اقدام به تولید محتوا در فضای مجازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تولید محتوا  به صورت کلیپ، پادکست و عکس نوشته درباره موضوعات مختلف از جمله کرونا، وقف، زکات، ورزش در خانه(آمادگی جسمانی)، مباحث اخلاقی و قرآنی بخشی از مطالب تولید شده در فضای مجازی است.

فعالیت در حوزه بانوان

امام محله مسجد آل حضرت علی علیه‌السلام شهر زاهدان با اشاره به فعالیت گسترده بانوان طلبه در این محله، ابراز داشت: حضور بانوان طلبه حوزه علمیه خواهران استان در مسجد و محله و در فضای مجازی منشأ خدمات و برکات بسیاری شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پاسخگویی به پرسش‌ها و پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به بانوان است.

مشکلات پیش‌روی امام محله

وی با اشاره به مشکلات پیش روی امامان محله، اظهار داشت: ناآگاهی مردم، هیئت امناء و عناصر مسجد نسبت به طرح امام محله و ناآشنایی ادارات و نهادها و مردم با وظایف امام محله یکی از مشکلات پیش‌روی امامان محله است.

حجت‌الاسلام کریمی‌پور ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی خیران و بانک اطلاعاتی نیازهای امامان محله و مرتبط کردن خیران با امامان محلات می‌تواند سبب رشد چشمگیر و توسعه در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و خیریه شود.

وی با بیان برخی از راهکارهای حل آسیب‌های اجتماعی در پایان گفت: از جمله مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مفاسد اجتماعی، اعتماد قوه قضائیه به نهاد مسجد و همکاری قوی و جدی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت مستمر با امامان محله، تولید محتوای علمی و رسانه‌ای برای جامعه از سوی امامان محله به همراه  رصد میدانی و بررسی مشکلات افراد آسیب‌دیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدعلی احمدی اطهر IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    باسلام واحترام. بنظرحقیر باید یه کارگروه درمسجد تشکیل بشه اعم از ائمه جماعت.مسوول کانون مسجد.هئات امنای مسجد.حوزه مقاومت بسیج مسجد.جوانان ومعتمدین مسجد اینهاوظیفشان رایزنی درسطح روستاوبخش وشهرستان واستان جهت کارهایی که مرتبط بااین بیماری هست اعم ازتهیه ماسک.ضدعفونی سطوح مسجدوشهر.وتهیه اکسیژن