جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام محله فسا

حوزه/ امام محله مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) فسا در استان فارس با اشاره به فعالیت‌هایی که در این محله در بستر مسجد ایجاد می‌َشود، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان و بدون هزینه برای دانش‌آموزان،‌ مسجد را تبدیل به یک مکان مذهبی علمی کرده است.

حجت‌الاسلام مهرداد جعفری، راهیار استان فارس و امام محله شهر فسا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: همراه و همسو کردن مردم با خود و استفاده صحیح و به‌جا از ظرفیت‌های مردم سبب ایجاد انگیزه و حرکت برای مردم در همراهی با امامان محله می‌شود.

وی در ادامه افزود: به طور مثال یک امام محله در شهرستان جنت‌شهر با وجود فقری که در شهرستان هست،‌ طوری از ظرفیت‌های مردم برای رفع مشکلات معیشتی آنان استفاده کرده است که مسجد تبدیل به یک پایگاه اجتماعی قوی شده است.

راهیار امامان محله استان فارس یادآور شد: این امام محله ۱۷ دهانه مغازه در کنار مسجد را در اختیار افراد بی‌سرپرست و غیرشاغل قرار داده و برای آنان اشتغال ایجاد کرده است، از این‌ رو خانواده‌های زیادی محل درآمد خود را از مسجد دانسته و مسجد را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند.

وی ادامه داد: این روحانی در راستای مسجدمحوری در کنار مسجد یک تالار بزرگ ایجاد کرده و ازدواج‌های ساده و اسلامی در این تالار برگزار می‌شود، همچنین یک سالن بزرگ ورزشی راه اندازی کرده که جوانان اوقات فراغت خود را در این مکان سپری کنند.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: با راهنمایی و تلاش این روحانی، سالن ورزشی در فصول کشاورزی در اختیار کشاورزان برای خشک کردن میوه‌هایشان قرار می‌گیرد تا در سایه وحدت و همدلی که بین مردم، امام محله و مسجد ایجاد شده است،‌ برخی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم رفع شود.

طرح امام محله سبب ایجاد انگیزه می‌شود

راهیار امامان محله استان فارس تأکید کرد: در صورتی که طرح امام محله تداوم داشته باشد، شاهد برکات و آثار بسیاری به واسطه این طرح خواهیم بود، زیرا این طرح در محلات و روستاها برای امامان محله ایجاد انگیزه کرده و سبب تحول اجتماعی در محلات، شهرها و روستاها می‌َشود.

امام محله مسجد قمر بنی‌هاشم فسا در استان فارس با اشاره به فعالیت‌هایی که در این محله در بستر مسجد ایجاد می‌َشود، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان و بدون هزینه برای دانش‌آموزان،‌ این مسجد را تبدیل به یک مکان مذهبی علمی کرده است.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان این مسجد جزو رتبه‌های برتر کنکور هستند، ابراز کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و درس و بحث، هر شب بعد از نماز تا ساعت ۱۱ شب در این مسجد برگزار می‌شود و تبدیل به یک فرهنگ شده است.

حجت‌الاسلام جعفری در پایان گفت: هیئت قمر بنی‌هاشم بزرگ‌ترین هیئت شهرستان یا دومین یا سومین هیئت مذهبی استان است که جمعیت قابل توجهی را پذیرا است و در سایه هیئت فعالیت‌های مختلفی همچون پرداخت وام قرض‌الحسنه، برپایی موکب، رسیدگی به ایتام و نیازمندان و تهیه بسته‌های معیشتی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha