پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تغسیل و تکفین اموات کرونایی

امام محله‌ی محله طالقانی مرودشت گفت: در حالی که هیچ‌کسی تمایلی به تغسیل و تکفین اموات کرونایی نداشت و این مسأله مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود، به همراه یکی دیگر از روحانیان، مسئولیت تغسیل و تکفین و اقامه نماز و تلقین اموات کرونایی را از ابتدا به عهده گرفتیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم معصومی، امام محله طالقانی مرودشت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیت‌های خود در ایام شیوع کرونا گفت: با شیوع کرونا در شهرستان مرودشت هیچ‌کسی تمایلی به تغسیل و تکفین اموات کرونایی نداشت و این مسأله مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود.

وی در ادامه افزود: برای حل این مشکل مسئولیت تغسیل و تکفین و اقامه نماز و تلقین اموات کرونایی را به همراه یکی دیگر از روحانیان از ابتدا به عهده گرفتیم.

حمایت از خانواده‌های بیماران کرونایی

حجت‌الاسلام معصومی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: امام علیه‌السلام درباره عیادت از بیمار می‌فرماید: هر مؤمنی که صبح از جا برخیزد و به عیادت مؤمنی روان شود، هفتاد هزار فرشته او را مشایعت نمایند و چون بر بالین بیمار بنشیند، رحمت الهی او را فرابگیرد و فرشتگان تا شباهنگام برای او آمرزش بخواهند. و اگر شب‌هنگام به عیادت رود، همین‌گونه پاداش نصیب او می‌شود.

وی ادامه داد: به همین‌ منظور برنامه سرکشی و عیادت از بیماران کرونایی یکی دیگر از اقداماتی بود که در این مرحله به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، همچنین بیمارانی که از نظر اقتصادی دچار مشکل شده‌ بودند، در حد توان همیاری صورت گرفت.

امام محله‌ی محله طالقانی مرودشت خاطرنشان کرد: درصورتی‌که بیماری به دلیل بیماری کرونا مرحوم می‌شد عیادت و دلجویی از خانواده این افراد انجام می‌شد،‌ که این مسأله تأثیر بسزایی در آرامش بخشی به بازماندگان داشت،‌به ویژه در اوایل این بیماری که خانواده بازماندگان احساس تنهایی می‌کردند و کسی جرئت نزدیک شدن به این خانواده‌ها را نداشت.

فعالیت‌های خیریه و حمایتی

وی با بیان این‌که محله طالقانی، یکی از محلات کمتر برخوردار شهرستان مرودشت است، ابراز داشت: با شیوع بیماری کرونا و پیچیده‌تر شدن مشکلات اقتصادی مردم، از سوی خیریه محله خانواده‌های آسیب‌دیده و کمتر برخوردار شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام معصومی یادآور شد: اگرچه منابع مالی مسجد و محله محدود به کمک‌های مردمی است، در طول این مدت کمک‌های معیشتی،‌ بهداشتی و آموزشی به خانواده‌ها اهدا شده است.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، بیان کرد: آنچه در مقطع فعلی مردم را نسبت به دین بدبین می‌کند، مشکلات اقتصادی و تورم است، وگرنه مردم ما مردمی دین‌دار و دوست‌دار نظام و انقلاب هستند، اگر یک ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شود، بسیاری از مشکلات دیگر را می‌توان به راحتی حل و فصل کرد.

فعالیت‌های ورزشی

وی با اشاره به ضرورت فعالیت‌های ورزشی در کنار فعالیت‌های مذهبی تأکید کرد: با توجه به اهمیت نقش ورزش در سلامتی روحی و معنوی جوانان برنامه‌های مختلفی همچون پیاده‌روی، کوه‌پیمایی، فوتسال به همت جوانان مسجد برگزار می‌شود.

امام محله‌ی محله طالقانی مرودشت ادامه داد: هر ساله در روز آخر ماه صفر به مناسبت شهادت امام رضا علیه‌السلام یک اردوی پیاده‌روی خانوادگی برگزار می‌شود، که در برخی از سال‌ها از یک کیلومتر تا ۱۴ کیلومتر طول مسیر بوده است.

وی یادآور شد: برنامه پیاده‌روی از مسجد تا سومین حرم اهل‌بیت، حرم حضرت احمد بن موسی، شاه‌چراغ، سه سال پی‌درپی برگزار شده و در این برنامه بین ۲۰ تا ۸۰ نفر شرکت و طی طریق کرده‌اند.

فعالیت‌های بانوان

امام محله‌ی محله طالقانی مرودشت با اشاره به فعالیت‌های بانوان در این محله بیان داشت: خواهران نیمی از افراد جامعه ما را تشکیل می‌دهند و حضور آنان در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی محله سبب می‌شود که این برنامه‌ها به صورت منظم و هدفمند برگزار شود.

وی ادامه داد: پایگاه بسیج خواهران در محله فعال هستند و برنامه‌های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی مختلفی را برگزار می‌کنند که در رشد و ارتقاء خودشان و تربیت فرزندانشان بسیار مؤثر است.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی

حجت‌الاسلام معصومی با اشاره به وحدت و همدلی میان مؤمنان در محله خود ابراز داشت: یکی از خوبی‌هایی که این محله و مسجد دارد این است که مجموعه بسیج، کانون فرهنگی، هیأت امناء، هیأت عزاداری و سایر تشکل‌هایی که در محله فعالیت دارند، با هم برادرانه رفتار می‌کنند.

وی در پایان گفت: در سایه این وحدت و همدلی و با استفاده از ظرفیت‌های مردم و با همراهی مردم اقدامات و برنامه‌های خوبی صورت گرفته است که امید است این برنامه‌ها گسترش یافته و استمرار پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha