جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حکیم زاده

حوزه/ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح «مدرسه‌ خوانا» در سال تحصیلی جدید در ۵ درصد مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی کشور اجرا می‌شود و توسعه این فعالیت آموزشی در سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، رضوان حکیم‌زاده ظهر امروز در آئین افتتاح طرح مدارس خوانا در استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح، ارتقای مهارت اصلی و پایه زندگی مانند ادب و مسئولیت‌پذیری و همچنین مشارکت‌پذیری و مهارت‌های چهارگانه زبانی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن و آداب مهارت‌های اساسی در راستای بهبود و ارتقای این مهارت‌ها برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره ابتدایی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه زبان و تفکر وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات است که باید برای استفاده بهتر از این موهبت از تمام توان استفاده کرد، افزود: برخی اشکالات در این حوزه براساس نتایج آزمون‌های مهارتی خواندن و نوشتن در سطح بین‌المللی و موفق نبودن دانش‌آموزان در این عرصه ایجاد می‌شود که تقویت زبان و مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن از دوران پیش‌دبستانی مدنظر قرار گرفته شد تا بتوان در تحقق سند تحول بنیادین گام اساسی برداشته شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت‌های خواندن و نوشتن فقط از طریق درس فارسی و نگارش نیست، بیان کرد: این مهارت‌ها را باید با استفاده از یک سیستم فراگیر و استفاده از تمام ظرفیت برنامه‌های درسی ارتقاء داد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه باید در مدارس ابتدایی دانش‌آموزانی را پرورش دهیم که علاوه‌ بر مهارت‌های خواندن و نوشتن بتوانند مهارت‌های اساسی دیگر برای زندگی را فراگیرند، ادامه داد: نباید در نظام تعلیم و تربیت، توجه آموزش و فعالیت‌های آموزشی فقط معطوف به دانش‌آموزان برتر باشد و باید در راستای ارائه اعتماد به نفس به همه دانش‌آموزان تلاش کرد تا بتوان دانش‌آموزانی موفق تربیت کرد و زمینه موفقیت آنها در ادامه زندگی و موفقیت شغلی را فراهم کرد.

وی گفت: اجرای طرح «مدرسه‌ خوانا» در سال تحصیلی جدید در ۵ درصد مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی کشور اجرا می‌شود و توسعه این فعالیت آموزشی در سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha