پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تولید و توزیع ماسک

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد از تشکیل قرارگاه جهادی طلاب و تولید و توزیع ۴۳ هزار ماسک، توزیع بسته های معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال، تغسیل اموات کرونایی، ضدعفونی معابر و کمک به بیماران خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، پیرامون برنامه ها و اقدامات قرارگاه جهادی ولایت در ایام کرونا، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم»

وی در توضیح برنامه های بلند مدت و چشم انداز قرارگاه جهادی ولایت شهرکرد، اظهار کرد: قرارگاه جهادی ولایت با رویکرد آسیب شناسی و ارائه ی راهکار و زدودن محرومیت در همه ی ابعاد، فرهنگی و معیشتی، ارتقای بهداشت و سلامت جسم و روان و ایجاد اشتغال زایی و کار آفرینی با برنامه بلند مدت و مدون و استفاده از نیروهای متخصص هر رشته تشکیل و فعالیت خود را در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد آغاز کرد.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: این قرارگاه در اولین اقدام خود به  تشکیل کارگروه های فرهنگی، علمی، عمرانی، بهداشت و درمان، رسانه و فضای مجازی، کارآفرینی و اشتغال زایی اقدام کرد.

وی عنوان کرد: ترسیم سند چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت جهادی، ادامه روند کمک رسانی فعلی به نقاط هدف و نیازمندان، برگزاری اردوهای تبلیغی و عمرانی به مناطق کم برخوردار وظرفیت سازی و بستر سازی های اجتماعی (ورود به عرصه های اجتماعی در جهت حل و کاهش معضلات) و تامین و تخصیص کمک های آموزشی به مناطق هدف از اهداف تشکیل این قرارگاه جهادی ولایت شهرکرد است.

گزارش فعالیت ها

مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد در توضیح  فعالیت های جهادی دوران کرونا، بیان داشت: تهیه و توزیع ۴۳ هزار ماسک، گان، کلاه و آستین محافظ جمعا به مبلغ ۷۹۰ میلیون ریال از افتخارات این گروه جهادی است.

وی در تشریح  فعالیت های پزشکی و بهداشتی، ادامه داد:  همچنان که قرارگاه جهادی ولایت شهرکر در حال تامین گان و آستین محافظ آزمایشگاه های تشخیص کرونای بعضی شهرستان ها هست، برنامه ی دوخت و تهیه ماسک را به کمک خواهران در دستور کار دارد.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: ضدعفونی معابر و تمامی پمپ بنزین های سطح شهر به مدت ۱۵ شب، تأمین گان و ماسک مرکز نگهداری از معلولین استان، همکاری با تشکل ها و کانون های مساجد بعضی شهرستان ها برای توزیع ماسک، تغسیل اموات کرونایی و همچنین حضور در بخش کرونای بیمارستان شهرستان بروجن از دیگر اقدامات قرارگاه جهادی ولایت است.

وی در پاسخ به اینکه آیا فعالیت های قرارگاه جهادی فقط مربوط به بیماران کرونایی است، گفت: فعالیت های قرارگاه  منحصر به بیماران کرونایی نمی شود، به عنوان نمونه توزیع ۴۳۰ بسته معیشتی جمعا به ارزش یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال و یا توزیع ۱۲۵ بسته معیشتی بین طلاب متاهل و مجرد جمعا به ارزش ۳۷۵ میلیون ریال از جمله این اقدامات است.

 مدیر مدرسه علمیه سطح عالی ولایت شهرکرد ادامه داد:  تقسیم مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال بین افراد نیازمند، توزیع ۸۰ میلیون ریال کارت هدیه بین طلاب نیازمند و فعال، تهیه لیستی از خانواده های بی بضاعت و سرکشی از آنان، اجرای طرح جمع آوری لوازم دست دوم سالم و توزیع آن بین خانواده های نیازمند و تامین بخشی از هزینه عمل جراحی، آزمایش ژنتیکی و نسخه های دارویی و پرداخت قبوض خانواده های نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همچنان توزیع بسته های معیشتی و تهیه ماسک و گان های پزشکی ادامه دارد، این آمار بروزرسانی خواهد شد.

گزارش : سید امیر حسین ابطحی

  

  

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha