پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کلنگ زنی مسجد در کوهرنگ

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماجرای ساخت مسجد مسجد «شهدای سمیع» در روستای رزگه شهرستان کوهرنگ، گفت: این مسجد با عنایت مقام معظم رهبری و به اسم شهدای سمیع احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساخت مسجد «شهدای سمیع» در روستای رزگه شهرستان کوهرنگ با اشاره به ماجرای کلنگ زنی این مسجد با عنایت رهبر انقلاب در این روستا، اظهار کرد: حدود یک ماه  پیش یکی از اعضا خانواده شهید سمیع (خانواده مرحوم حاج یدالله سمیع) خانواده هفت شهید یعنی سه پسر و سه تا از نوه‌هایش و دامادش شهید شده است نزد من آمد و امانتی را به من داد و گفت «این را دلم می‌خواهد محضر حضرت آقا  تقدیم بشود و هر جور خود ایشان خواستند و نظر داشتند در جهت یک کار ماندگار هزینه شود. فقط می‌خواهم طبق نظر حضرت آقا باشد»، من آن را بردم محضر حضرت آقا و عرض کردم قضیه این طوری است و خانواده شهید این را دادند  هر طور صلاح می‌دانید. ایشان هم فرمودند «من این را می‌گیرم و مجدد به خود شما می‌دهم» و آن را برگرداند به من و فرمودند این را ببر در همان استان در یک روستا،  شهر هم نه در یک روستایی که مسجد نداشته باشد و نیازمند باشد، آنجا یک مسجد کوچکی درخور آن جمعیت بنا بشود اگر احیاناً کسری و کمبودی هم داشت، بگویید تا کسری و کمبود آن را جبران کنم».

 "من آمدم استان و با خود خانواده شهید هم مشورت کردم گفتم حضرت آقا یک همچین چیزی فرمودند، شما نظری خاصی دارید؟ گفتند نه شما هر طور صلاح می‌دانید برای تامین نظر حضرت آقا عمل کنید. من هم خیلی بررسی کردم ببینم کجا باید این مسجد شکل بگیرد، بعد از بررسی‌های زیاد در جاهای مختلف استان خلاصه قرعه به نام شما خورد. خدا را شکر تصمیم نهایی هم روز پنج شنبه گرفته شد و بنا شد این مسجد را بنا کنیم."

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: یک مسجد کوچک و جمع و جور در حد روستا با کمک خود شما ساخته می‌شود، ما اینجا پیمانکار نمی آوریم و خود شما مثل بقیه مساجدی که در سراسر استان تقریبا نزدیک ۱۳۰ مسجد، رهبر معظم انقلاب در یک مقطع عنایت کردند و ساختیم، البته آن برنامه تمام شد، ولی هیچ کدام را ما نرفتیم بسازیم خود مردم و اهالی دست به دست هم دادند و به کمک همدیگر مسجد ساخته شد و الان دارد استفاده می‌شود. ان شاءالله ظرف چندماه آینده مسجد ساخته بشود و ما برای دومین بار بیایم آن را افتتاح کنیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: مسجد به نام مسجد شهدای سمیع ساخته می‌شود و تابلوی آن را هم آماده می‌کنند و می‌آورند؛ همه شهدا حاضر و ناظر و زنده هستند و روح بلندشان همه جا حاضر و ناظر است و مشکل‌گشای امور این کشور هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha