پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه شهر کرد

حوزه/نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ارتباط مدرسه با مسجد نیز عملا شکل نگرفته است باید تقویت شود؛ مدرسه بایستی ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموز و مسجد برقرار کند و دانش‌آموز را مسجدی تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در نشست کمیته همکاری های استان و ارتباط ویدءو کنفرانسی با علیرضا حاجیان زاده مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش، اظهارکرد: هر چقدر آموزش و پرورش از ظرفیت و توانمندی های حوزه های علمیه استفاده کند در پیشبرد اهداف سند تحول و ارزش های نظام و انقلاب در راستای تربیت نسلی متعهد و دین مدار حرکت کرده است.

رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اینکه دانش آموزان و ولی دانش آموز با طلبه حاضر در مدرسه ارتباط داشته باشد و با توجه به شرایط فعلی و انجام کارها در بستر فضای مجازی این تعامل و ارتباط می بایست از همین فضا استمرار داشته باشد، دانش‌آموزان در این شرایط فقط در محیط خانواده حضور دارند و باید در شبکه شاد احساس مدرسه را در آنان ایجاد کنیم و این شبکه باید تقویت‌کننده ایمان و روح دانش‌آموزان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: زمینه همکاری در سطح کشور بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید فراهم شود و اگر طلاب از لحاظ مالی و بودجه و امکانات حمایت شوند همکاری‌ها ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: گزارش خوب است و به واقعیت نزدیک است، ولی گزارش در میدان بسیار جامع‌تر است و باید عملا زمینه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونا دانش‌آموزان احساس خلاء می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در حال حاضر فقط جمع خانواده را تجربه می‌کنند و باید احساس فضای مدرسه را برای آنان ایجاد کنیم؛ فضای شاد خوب است، ولی باید تقویت‌کننده‌ روح و ایمان آن‌ها و برطرف‌کننده خلاهای شرایط موجود باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر ارتباطی وجود دارد باید دانش‌آموز حضور طلبه را احساس کند به همان میزان که حضور معلم را احساس می‌کند، ارتباط با امام جماعت تقویت شود و در شرایط کرونا باید بر این موارد تمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: ارتباط مدرسه با مسجد نیز عملا شکل نگرفته است باید تقویت شود؛ مدرسه بایستی ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموز و مسجد برقرار کند و دانش‌آموز را مسجدی تربیت کند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha