پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نکونام

حوزه/ تاکنون دو سه نوبت در جلسات، خود و دیگران را از این گونه امور (استفاده از عنوان آیت الله) بر حذر داشته و گفته‌ام بنده را جز «محمد علی نکونام» نخوانند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد در نامه‌ای به مدیر کل صدا و سیمای استان، نسبت به استفاده از عنوان «آیت الله» برای وی واکنش نشان داد و تصریح کرد: تاکنون دو سه نوبت در جلسات، خود و دیگران را از اینگونه امور بر حذر داشته و گفته‌ام بنده را جز «محمد علی نکونام» نخوانند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری البته پیش از این هم بصورت شفاهی نسبت به این موضوع تذکر داده بود

متن نامه امام جمعه شهرکرد بدین شرح است:

جناب آقای افشارنیا، مدیر کل محترم صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری دام عزّه‌وتوفیقه

 با سلام  

 مدتی است که از کلام نورانی آیت الله برای این حقیر استفاده می‌شود.

 اولاً: آیت حق جلّ‌وعلا بودن از شئـُون بلندی است که این رو سیاه غرق ظلمات را نشاید

ثانیاً: تاکنون دو سه نوبت در جلسات، خود و دیگران را از اینگونه امور بر حذر داشته و گفته‌ام بنده را جز «محمد علی نکونام» نخوانند.

تالثاً: این حقیر علیرغم شرکت سالهای متمادی در دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افتخارم آن است که مسئله‌گو باشم و احکام الهی را برای جامعه و عباد الرّحمن تبیین نموده و مروج الاحکام باشم.

رابعاً: از حضرت حق جلّ و علا مدام مسألت داشته‌ام که بی‌ادّعا و بی‌توقع انجام وظیفه نموده و زینت لباس مقدس طلبگی باشم و اکنون اگر در سلک خادمی دستگاه مهدوی بعنوان یک طلبه پذیرایم باشند فخر دنیا و آخرت را خواهم داشت.

علیهذا ضمن تشکر از حسن ظن آن رسانه و دیگر بزرگوارانی که از حوزه‌های علمیه و مراکز و شخصیت ها اظهار لطف دارند عاجزانه تقاضامندم این حقیر را در انجام وظایف یاریگر بوده و در ظلمات و زرق و برق القاب گرفتارم ننمایند.

از همه اعزّه مؤمنین و مومنات خواهشمندم این عبد عاصی، از قافله مانده، پای در گِل فرو رفته، روسیاه محروم و ظلمت‌زده مغموم را در این ماه مبارک از دعای خیرتان بهره‌مند نمائید.

گفتنی است، امام جمعه شهرکرد پیش از این نیز در مواردی گرفتار شدن به ظواهر و القاب را مضر دانسته و نسبت به این گرفتاری‌های درونی و نفسانی هشدار داده بود از جمله در جمع کارکنان دادگستری استان و در جمع نمازگزاران وحدت در مهدیه مصلای شهرکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 0
    کدام یک از این آیت الله ها مدرک اجازه اجتهاد دارند؟
  • لا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 0
    کدام یک از این آیت الله ها مدرک اجازه اجتهاد دارند؟
  • سعید IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    0 0
    حاج اقا نکونام خدا به شما خیر دنیا واخرت بدهد که باعث شدی این سنت برداشته شود چون متاسفانه بعضی به این القاب دل خوش میکنند ،البته قصد توهین ندارم،امیدوارم موفق باشید