جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
"مرجعیت دینی، تعدد نقش ها و وحدت در هدف"

حوزه/ آستان مقدس کاظمین (ع) نهمین همایش علمی سالانه خود را با شعار "مرجعیت دینی، تعدد نقش ها و وحدت در هدف" برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس کاظمین (ع) نهمین همایش علمی سالانه خود را به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب عراق (ثورة العشرین) و برای بیان نقش مرجعیت دینی در ساخت و تربیت جامعه عراق، با شعار " مرجعیت دینی، تعدد نقش ها و وحدت در هدف" برگزار کرد. در این همایش حیدر حسن الشمری تولیت آستان مقدس کاظمین و اعضای هیئت مدیره آستان و جمعی از پژوهشگران و فرهیختگان حضور داشتند.

 در این همایش ۱۷ مقاله در خصوص نقش آیت الله سیستانی در خصوص حفظ هویت دینی و ملّی و موضع گیری های ایشان در طول زمان مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد: آیت الله سیستانی حامی منافع تمامی عراقی ها هستند و ایشان تنها در راه جلوگیری از خونریزی و وحدت کلمه قدم برداشتند.

در این همایش تصریح شد: آیت الله سیستانی بر احترام به تمامی اقشار ملت عراق تأکید داشتند و با عقل بی نظیر و بصیرت فروزان و دیدگاه عمیق خویش خواستار استفاده از نظر ملّت در تمامی امور شدند و اصرار داشتند که تمامی عراقی ها به حقوق خود برسند و هیچ تبعیضی میان اقشار جامعه صورت نگیرد.

در پایان این همایش توصیه هایی بیان شد که به شرح زیر است:

اول: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به احیای یاد علمای بزرگ و مجاهد توجه داشته باشند و بر آثار بزرگ آنها در دفاع از وطن و مقدسات تأکید کنند. ضرورت هدایت پژوهشگران و دانشجویان به مطالعه تلاش های مرجعیت دینی در حفظ کشور و اهمیت آن در تاریخ معاصر عراق.

دوم: تأکید بر ضرورت افزایش فعالیت های فرهنگی از تألیف، تحقیق، برگزاری کنفرانس های علمی و نشست های فکری در خصوص مبارزه و توقف گسترش اندیشه افراطی تا فعالسازی برنامه های تربیتی در مقاطع مختلف تحصیلی در این رابطه با استفاده از فتواها و بیانات مرجعیت دینی.

سوم: اهمیت نام گذاری برخی از دانشکده ها، یا مدارس، مراکز یا میدان ها و خیابان ها به به این نام های جاویدان که در دفاع از مقدسات تأثیر بزرگی داشتند.

چهارم: عتبات مقدسه در اجابت فتوای جهاد کفایی که از سوی آیت الله سیستانی در شب نیمه شعبان شب ولادت منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) برای دفاع از مقدسات در برابر گروهک تروریستی داعش صادر شد، موضع بزرگ و مهمی داشته است. لذا باید تمامی آن اقدامات عتبات، حفظ، مستند ساز و به زبان های متعدد منتشر شود تا جهان با اهمیت نقش عتبات مقدس در دفاع معنوی و مادّی و تحقق پیروزی بر دشمنان آشنا شود.

پنجم: اهمیت اقدام رسانه ها در تمرکز و توجه به نقش مرجعیت دینی در اینگونه مناسبت از طریق فیلم های مستند، همایش ها، کنفرانس ها، نشست ها و نمایشگاه ها.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha