جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری با بیان اینکه امامت به نص الهی بر زبان نبی مکرم اسلام (ص) قرار داده شده، افزود: امامت ائمه اثنی عشری (ع) به همراه نبوت به وجود آمد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در مراسمی به مناسبت ایام اربعین حسینی که در حسینیه الزهرا (سلام الله علیها) در شهر بخارست پایتخت کشور رومانی برگزار شد، با بیان اینکه امامت به نص الهی بر زبان نبی مکرم اسلام (ص) قرار داده شده، افزود: امامت ائمه اثنا عشری (ع) به همراه نبوت به وجود آمد.

امامت ائمه اثنا عشری (ع) به همراه نبوت به وجود آمد

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری، با بیان اینکه امامت به نص الهی بر زبان نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار داده شده، به آیه شریفه ((وجعلناهم ائمة یهدون بامرنا واوحینا الیهم فعل الخیرات واقام الصلاة وایتاء الزکاة وکانوا لنا عابدین)) اشاره کرد و گفت: این قرار دادن از سوی خداوند است همانند آنچه برای پیامبران گذشته بود، آنچنان که قرآن می فرماید: ((یا داوود انا جعلناک خلیفة فی الارض)) و((انی جاعلک للناس اماما قال ومن ذریتی قال لا ینال عهدی الظالمین)) و((یجتبی من رسله من یشاء)) و((الله اعلم حیث یجعل رسالته)).

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در مناسبت های متعددی و در طول زندگیشان به مقام امامت ائمه اطهار (ع) تصریح کرده که در احادیث بسیاری آمده است و به الفاظ مختلفی مثل (اثنا عشر خلیفة) و(اثنا عشر نقیبا) و(اثنا عشر اماما) بیان شده و در برخی از روایات نبی اکرم (ص) اسامی و القاب آن بزرگواران را بیان فرموده که می توان با رجوع به کتاب فضائل الخمسه فی الصحاح السته نوشته فیروزآبادی آن را مطالعه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری بیان داشت: امامت ائمه اثنی عشری (ع) به همراه نبوت به وجود آمد نه بعد از آن، آنچنان که برخی  مدعی هستند که نظریه امامت در قرن چهارم و پنجم هجری آمده است، بدون اینکه دلیلی داشته باشند یا آن را اثبات کنند.

وی در همین راستا به احادیث فریقین، کتاب ها، مسند حنبل و صحیح بخاری و مسلم اشاره کرد.

زیارت اربعین مظهر وحدت مسلمانان و قدرت و عظمت آنان است

نماینده آیت الله سیستانی در بخش دیگر سخنان خود به احادیث و ادله متواتری که از ائمه اطهار (ع) در خصوص مستحب بودن پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) وارد شده اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی (ع) با پیاده روی هر ساله برای زیارت بیت الله الحرام و به جا آوردن حج و عمره، این سنّت را به جای گذاشتند.

وی اشاره کرد: روایات و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) بر پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) تأکید دارند و عملی بالاتر از پیاده روی برای زیارت فرزند دختر رسول اکرم (ص) که جان خود را در راه اسلام و شریعت سید المرسلین فدا کرد، نیست.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری، مراسم زیارت اربعین را مظهر وحدت مسلمانان و قدرت و عظمت آنان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha