پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانة النبی(س) اهرم بوشهر، اربعین را ترسیم الگوی نظام جهانی برشمرد و گفت: اربعین، نهضت پرثمر حسینی و پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم قرائت زیارت اربعین و سوگواری در جوار شهدای گمنام  شهر اهرم توسط جمعی از طلاب و کادر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم برگزار شد.

سلیمه بابایی نیا، مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: اربعین، نهضت پرثمر حسینی و پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست و واقعه کربلا، حادثه ای جاودانه و ماندگار است. اربعین تجدید خاطره مصائب جانسوز عاشورا و ترسیم الگوی نظام جهانی و حاکمیت خدا و نصرت اهل بیت(ع) می باشد.

وی در خصوص برگزاری اربعین امسال افزود: هر ساله خیل زائران و عاشقان در اربعین راهی کوی محبت می شدند و زیارت اربعین را در کربلای معلی زمزمه می کردند که امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا این مهم صورت نگرفت.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم تشریح کرد: گرچه امسال امکان حضور زائران ایرانی در کربلا وجود نداشت و به خصوص مردم ولایی شهر اهرم در پیاده روی اربعین محروم بودند اما دل ها حکایتی دیگر دارد. از این رو مراسم قرائت زیارت اربعین در جوار شهدای خوش نام شهدای اهرم با حضور امام جمعه محترم شهر اهرم، خانواده های معظم و معزز شهدا و محبین اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

در ادامه این مراسم نیز عزاداران به استقبال پرچم حرم حضرت اباالفضل العباس(ع)  آمده و نذورات و چند قطعه طلا اهدا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha