جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ پیاده روی اربعینی مردم خوزستان به سمت مرز چذابه

حوزه/ دبیر دانش‌آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال گفت: با توجه به شرایط کرونایی، نقش طلاب باید قبل و بعد اربعین با ایجاد برنامه‌های فرهنگی و معنوی، تداعی‌گر جاده معنوی از نجف تا کربلا باشیم تا ذخیره معنوی عاشقان حسینی بیش از پیش فراهم شود.

خانم کاوندی، دبیر دانش‌آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به نقش طلاب در تداوم معنویت اربعین، اظهارداشت: با توجه به شرایط کرونایی، نقش طلاب باید قبل و بعد اربعین با ایجاد برنامه‌های فرهنگی و معنوی، تداعی‌گر جاده معنوی از نجف تا کربلا باشیم تا ذخیره معنوی عاشقان حسینی بیش از پیش فراهم شود.

وی با بیان اینکه نقش طلاب در تداوم معنویت اربعین امسال  بیش از گذشته بود، گفت: اربعین، تقویت بخشیدن به سبک و زندگی معنوی است و هرسال با پیاده‌روی، امواج معنوی اربعین گسترش جهانی پیدا می‌کرد و هویت پر افتخار و اقتدار اسلام به نمایش گذاشته می‌شد.

دبیر کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش، گفت: نقش اول اربعین، تعمیق اخلاق و باورهای معرفتی عاشورایی است و افراد در قالب همین ساختار مهیای فرهنگ مهدویت خواهند بود؛ از این رو این فرصت فراق را باید به‌عنوان امتحان مغتنم شمرد.

کاوندی اضافه کرد: ما طلاب، باید زینب گونه تر از همیشه در این امتحان حرکت کرده و عشق و دلدادگی را در این ایام با تقویت بعد روحانی و معرفتی به موعود ظهور نزدیک کنیم.

وی در پایان گفت: مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال به شکرانه الهی، نقش پر رنگی در این صحنه داشته و از ابتدای محرم با «برگزاری مراسم عزاداری»، «توزیع بسته‌های مؤمنانه بین ۳۵۰ خانوار به ارزش بیش از ۱۴۰ میلیون ریال»، «طبخ یک هزار پرس غذای گرم»، «تهیه البسه و کفش»، «فعالیت روزانه در فضای مجازی» و «تقویت اعتقاد و باورهای مردم از طریق چهره به چهره»، به عموم جامعه خدمت‌رسانی کرده و در اربعین این نقش با روحیه مضاعف‌تری انجام شد تا طلیعه ظهور در آینه اربعین فراهم شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha