پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری گفت: تسبیحات حضرت زهرا (س)، ارزشمندترین هدیه نبی اکرم(ص) به حضرت صدیقه طاهره (س) است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا گفت: تسبیحات حضرت زهرا (س)، ارزشمندترین هدیه نبی اکرم (ص) به حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) است.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: نه تنها کتب امامیه، بلکه کتب اهل سنت نیز بر فضیلت تسبیحات حضرت زهرا (س) تأکید دارند و در کتاب "وفاة الصدیقة الزهراء(س)" نوشته سید المقرم، کتاب "دعائم الاسلام" نوشته نعمان المصری، کتاب صحیح بخاری و کتاب ارشاد الساری نوشته شهاب الدین القسطلانی به فضیلت آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری افزود: روایات ائمه اهل بیت (علیهم السلام) به گفتن ذکر تسبیحات حضرت زهرا (ع) تشویق می کنند و آن را از هزار رکعت نماز در هر روز بالاتر دانستند و گفتند که بهتر است تسبیح از خاک کربلا باشد که فضلیت زیاد و آثار عجیبی دارد.

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا بیان داشت: شاید دلیل تشویق ائمه اطهار (ع) به مداومت بر این ذکر، به خاطر مضامین عالی و مفاهیم ارزشمند آن است؛ چرا که بنده را به یاد خداوند متعال و روز قیامت می اندازد و از طرف دیگر با مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) در ارتباط است و مصیبت آن حضرت، آغاز مصیبت مسلمانان است.

وی در خصوص کیفیت تسبیحات حضرت زهرا (س) گفت: این تسبیح با ۳۴ مرتبه الله اکبر شروع می شود و بعد از آن ۳۳ مرتبه الحمدللّه و بعد ۳۳ مرتبه سبحان الله است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha