جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری گفت: جوانانی که تحت تأثیر دانش و پیشرفت غرب قرار می گیرند، باید بدانند که منبع و مرجع آن میراث ائمه معصومین (ع) است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا گفت: جوانانی که تحت تأثیر دانش و پیشرفت غرب قرار می گیرند، باید بدانند که منبع و مرجع آن میراث ائمه معصومین (علیهم السلام) است که ۱۳ قرن قبل از غرب بسیاری از نظریات علمی را بیان کردند و غرب بر اساس آن تمدن خود را بنا نهاد که از جمله آنها گردش خون و آناتومی انسان است.

وی افزود: اگر ما به دنبال علم و معرف هستیم، باید آن را در منابع پاک و خالص آن که همان محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) است، بگیرند.

نماینده آیت الله سیستانی دوری از این اندیشه اصیل و این مکتب را فاجعه فکری، علمی و اعتقادی برای ما و نسل ما و انحراف از راه اسلام و قرآن دانست و گفت: آنچه ائمه معصومین (علیهم السلام) نقل می کنند، منبع و مصدر آن وحی است.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری نسبت به تلاش های دشمنان اسلامی برای حذف دین و انحراف نسل های امت هشدار داد و افزود: دشمن از طریق دو طرح خطرناک در این مسیر وارد می شود:

طرح اول: تلاش برای عدم آگاهی این نسل ها از شناخت شخصیت های اصلی و هدایتگر در تاریخ اسلام و تاریخ رسالت با هدف جدا کردن این نسل ها از منابع حقیقی اسلامی.

طرح دوم: تربیت این نسل ها برای تقدیس عناصر دخیل و وارداتی در اسلام حقیقی تا جایی که سید مرتضی العسکری در کتاب خود صد و پنجاه صحابی دروغین را برشمرده است.

وی اشاره کرد: مسئله خطرناک تلاش مؤسسات رسانه ای، فرهنگی و تربیتی جهان اسلام در تربیت نسل های مسلمانان برای تکریم و احترام اشخاصی مثل خواننده های مرد و زن و کوتوله های تاریخ بشریت است.

نماینده آیت الله سیستانی  ادامه داد: این در حالی است که شخصیت های حقیقی مثل اهل بیت (ع) و جهاد و جانفشانی آن بزرگواران در راه نهضت بشریت از ذهن این امت پنهان است؛ چراکه در این روش برای دور کردن جوانان امت از مسیره حقیقی خود که نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیهم السلام) ترسیم کرده اند، تلاش می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha