جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا، علما، خطبا، مبلغان، مسئولین تربیتی و مؤسسات اسلامی را به تربیت فرزندان بر اساس سیره اهل بیت (ع) و معرفی ائمه (ع) دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا، علما، خطبا، مبلغان، مسئولین تربیتی و مؤسسات اسلامی را به تربیت فرزندان بر اساس سیره اهل بیت (ع) و معرفی ائمه (ع) دعوت کرد.

وی اهل بیت (ع) را الگوی اصیل و بارز در تاریخ رسالت اسلامی دانست و گفت: آن بزرگواران مظهر حقیقی اسلام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امام صادق (ع) امام الفقها و استاد علما است و ایشان و امام باقر (ع) دانشگاه اهل بیت (ع) را در مدینه منوره برای نشر علوم مختلف اسلامی، طبیعی و انسانی تأسیس کردند و از این دانشگاه، علما، فقها، متکلمان، فلاسفه، تاریخ نویسان، محدثان و دانشمندان علوم طبیعت فارغ التحصیل شدند. این بزرگواران از طریق این دانشگاه یک شیوه ای را در کنار زدن شبهات و افکار مخالف اندیشه اسلامی بنیان نهادند و در این شیوه از گفتگوی هدفمند و با روحیه محبت و انفتاح استفاده کردند.

نماینده آیت الله سیستانی به برخی از ابعاد علمی زندگی امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام (ع) اولین کسی بودند که نظام رشته تخصصی را بنا نهادند و هر کدام از شاگردانشان در رشته های فقه، اصول، حدیث، قرآن، فلسفه، علم کلام، امامت، توحید، حکمت، اسرار انسان و جهان و شیمی و فیزیک متخصص شدند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) صاحب سبک علمی در بررسی افکار و استاد ائمه مذاهب اسلامی از جمله ابوحنیفه، مالک، ابن جریح و یحی بن سعید و غیره بودند و مکتب ایشان علوم مختلف اسلامی و انسانی مثل قرآن، سنت، فقه، زبان، تاریخ، اصول، اعتقادات، کلام، فلسفه اسلامی، کیهان شناسی، پزشکی، حیوان شناسی، گیاه شناسی، شیمی، فیزیک و غیر آن را مورد توجه قرار داد.

حجت السلام و المسلمین کشمیری تصریح کرد: مکتب امام صادق (ع) دارای برنامه سالم و عمق فکری است و بر برهان اصیل علمی تکیه دارد و شخصیت های علمی و فکری بزرگی را تربیت کرد به گونه ای که انتساب به مکتب امام (ع) مایه افتخار شد و تعداد شاگردان آن از ده هزار نفر عبور کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha