جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: شخصیت و عظمت امام جعفر صادق(ع) بر هیچ کس پوشیده نیست و امروز دنیا مدیون فعالیت های علمی و فرهنگی آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) که در دفتر امام جمعه برگزارشد، با تسلیت ایام شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، گفت: شیعیان باید از دستاوردهای این امام همام در راستای نجات‌ و احیای اسلام ناب محمدی حفاظت و پاسداری کنند.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(علیه السلام) عابدترین و عالم‌ترین شخصیت عصر خود محسوب می‌شد، خاطرنشان کرد: از نقش تاثیرگذار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در تربیت شاگردان دانشمند و فاضل نباید غافل شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مکتب امام صادق(علیه السلام)، مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان ها است و گاه حتی مکتب درس آموزی برای کسب روزی حلال و ایشان خود پیوسته کار و تلاش می کردند و دیگران را هم به این امر، سفارش می نمودند و نمی خواستند که فردی در جامعه از کوشش برای کسب روزی حلال، باز ماند.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: حضرت کار و تلاش برای کسب روزی را وسیله حفظ آبرو تلقی کرده و می فرمودند: (آدمی باید در پیِ کسب و کار برای حفظ آبروی خود باشد).

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امام صادق(علیه السلام) از نظر علمی و معنوی دارای مقامی والا و ارزشمند بودند، به گونه ای که می توان گفت همه علوم اهل بیت(علیهم السلام) در وجود ایشان جمع بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: آن امام هُمام نه تنها در علوم اسلامی و علوم عربی بلکه در فقه، اصول، فلسفه، طب، فیزیک، شیمی، ریاضیات و در علوم طبیعی و اجتماعی مانند جغرافیا و تاریخ نیز تبحر خاصی داشت.

وی، خداشناسی، اسلام شناسی و تعلیم جهان‏بینی اسلامی برای مردم  را از جمله اهداف حضرت امام جعفر صادق(ع) در دوران امامت ايشان برشمرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha