جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری گفت: متأسفانه آثار علوم اهل بیت (علیهم السلام) در برنامه درسی مدارس و موسسات اسلامی و غیره گنجانده نشده است تا فرزندان ما با آن آشنا شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در سخنانی به مناسبت شهادت حضرت امام جواد الائمه (علیه السلام) گفت: امام جواد (ع) از دوم جهت با سایر امامان (ع) تفاوت داشتند؛ اول اینکه ایشان اولین امامی هستند که قبل از بلوغ امامت را برعهده گرفتند، دوم اینکه در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده و از سایر ائمه کمتر عمر کردند، به همین دلیل بسیاری در امامت ایشان شک کرده و با سوالات فقهی و علمی مورد امتحان قرار دادند.

دوره امام جواد (ع)، عصر شکوفایی حرکت فرهنگی و علمی بود

نماینده آیت الله سیستانی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: کتاب های تاریخی به شکوفایی جنبش های فرهنگی و علمی در زمان امام جواد (ع) و تأسیس مدارس و گسترش مکتب های عمومی و استقبال مردم از علم آموزی در زمان ایشان (ع) در یثرب، کوفه، بصره و بغداد اشاره دارند. با وجود امام جواد (ع)، یثرب یکی از مراکز علمی شده بود که مدرسه اهل بیت (ع) را تشکیل می داد و فقها و و راویان احادیث اهل بیت (ع) را در خود جای داده بود.

امام جواد(ع) در علومی مثل شیمی، کیهانشناسی،ریاضیات، هندسه، سیاست و پزشکی نقش داشتند

وی ادامه داد: نقش علمی امام محمد تقی (ع) تنها محدود به علوم شریعت نمی شد، بلکه در علوم طبیعی مثل شیمی، کیهانشناسی، ریاضیات، هندسه، سیاست و پزشکی نقش داشتند.

امام جواد(ع) در تحکیم اعتقادات اسلامی و دفاع از آن و تصحیح اعتقادات نقش بارزی داشتند

حجت الاسلام و السلمین کشمیری تصریح کرد: امام جواد (ع) در تحکیم اعتقادات اسلامی و دفاع از آن و تصحیح اعتقادات مردم نقش بارزی داشته و نسبت به فرقه های منحرف موضع گیری کرده و به احادیث جعل شده در خصوص فضایل برخی مثل آنچه در زمان معاویه بن ابی سفیان (لعنت الله علیه) تبلیغ شد، واکنش نشان دادند.

متأسفانه علوم اهل بیت(ع) در برنامه درسی مدارس و موسسات اسلامی و غیره گنجانده نشده است

نماینده آیت الله سیستانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: متأسفانه با تحول جهان و پیشرفت روز به روز که شاهد آن هستیم، آثار علوم اهل بیت (علیهم السلام) در برنامه درسی مدارس و موسسات اسلامی و غیره گنجانده نشده است تا فرزندان ما با آن آشنا شوند و آن را بیاموزند و بدانند که منبع این علوم و معارف ائمه (ع) هستند. حال برخی از مغرضان و دشمنان اهل بیت (ع) کوته فکر ها و افراد ناشناسی مثل عمران بن حطان و مروان بن حکم و حجاج و غیره که اسمی از آن در تاریخ نیست را مطرح می کنند تا این چهره های درخشان و نورانی اهل بیت (ع) را پنهان نگه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    وقتی بعضی معلمان ما مخالف پیامبران وامامان هستندودرآموزش وپرورش حکمرانی می کنند،چه انتظاری از دانش آموزان وکتب است؟