پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، آکادمی جعفری را در لندن افتتاح کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در طی سخنانی به مناسبت افتتاح آکادمی جعفری در لندن گفت: افتتاح آکادمی جعفری، اتفاق خوبی بود که همزمان با ایام شهادت حضرت زین العابدین (ع) افتتاح شد. امام سجاد (ع) اولین مؤسس مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در مدینه منوره بودند و شاگردان زیادی از این مکتب فارغ التحصیل شدند که اسامی آنان در تاریخ آمده است.

نماینده آیت الله سیستانی ابراز امیدواری کرد که طلاب آکادمی جعفری در علم، عمل، رفتار و اخلاق در مسیر سیره اهل بیت(ع) حرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری افزود: طلاب مدرسه امام زین العابدین (علیه السلام) در تمامی خصوصیات نیک، کمال و معرفت، الگو و نمونه بارزی بودند و آنان تنها از طریق تحصیل علمی که اولین سوره قرآن کریم (سوره علق) آن را ستوده، به این جایگاه دست یافته اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه قرآن حکیم و احادیث علم و علما را مورد ستایش قرار داده اند، افزود: از جمله آیاتی که علم را ستوده؛ آیایت ((یرفع الله الذین امنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات))، ((إنما یخشی  الله من عباده العلماء)) و ((هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون)) است، امّا احادیث بیشتر به طلب علم تشویق کردند که از جمله آنها؛ (اطلبوا العلم من المهد إلی اللحد) و(اطلبوا العلم ولو بالصین) و(طلب العلم فریضة علی کل مسلم) است.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: اسلامی بر طلب علم تأکید کرده و علم و حاملان آن را مورد تکریم قرار داده است؛ چرا که علم نور و نادانی و جهل، گمراهی است. همچنین هیچ دینی به اندازه اسلام، به علم اهمیت نداده است.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری تصریح کرد: با توجه به این آیات و احادیث، آکادمی جعفری را افتتاح می کنیم تا یک مرکز بزرگ علمی برای تحصیل فرزندان مسلح به علم و معرفت باشد تا نمونه برجسته و الگوی بارزی در جامعه باشند و به سخن امام صادق (علیه السلام) که فرمودند: «کونوا زیناً لنا»، عمل کنند.

وی در پایان از حمایت پدران و مادران در تشویق فرزندان به التزام به عمل به واجباتشان تشکر و قدر دانی کرد و گفت: خداوند پسران و دختران ما را به تقوا و عمل صالح زینت بخشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha