جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ حجت السلام و المسلمین سید احمد صافی گفت: شعله زیارت امام حسین (ع) در جان مؤمنین خاموش نمی شود و مؤمنین هر سال برای تجدید پیمان با امام حسین (ع) تشنه تر و حریص تر می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت السلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) در مراسم آغاز پروژه تبلیغ در زیارت اربعین که از سوی حوزه علمیه نجف اشرف اجرایی می شود، سخنرانی کرد.

تبلیغ دینی بر ابعاد دینی و اجتماعی نیاز زائران تمرکز دارد

وی در سخنرانی خود در این این مراسم با بیان اینکه پروژه تبلیغی اساساً بر نیاز زائران در ابعاد دینی و اجتماعی به ویژه در این زیارت مبارک تمرکز دارد، گفت: در موسم تبلیغ، مبلغان با تمامی اقشار مردم و تمامی استان ها در ارتباط خواهند بود.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: بسیاری از زائران از موسم زیارت اربعین و حرکت در مسیر حرم سید الشهدا (ع) برای مراجعه به خود و اندیشه طولانی مدت استفاده می کنند، لذا زائر نیاز دارد که به برخی سؤالات پاسخ دهد به ویژه که این فضای معنوی را درک می کند و به ذهنش برخی سؤالات خطور می کند و این سؤالات تنها در خصوص بُعد عبادی نیست، بلکه ممکن است در ارتباط با یک مسئله اجتماعی یا دینی در تعاملات یا برخی امور اعتقادی یا امور معاملاتی یا زندگی باشد. مثل روابط خانوادگی و رابطه با دوستان. بنابراین حوزه علمیه نجف اشرف ایستگاه هایی را در مسیر پیاده روی اربعین برپا کرده و عهده دار پاسخگویی به این سؤالات شده است.

برپایی تبلیغ دینی در مسیر اربعین دارای آثار مثبتی بوده است

وی ادامه داد: این اقدام دارای بُعد مثبتی است و آن تداوم ارتباط خوب میان زائران و برخی از فضلاست؛ چرا که برخی سؤالات نیازمند وقت و دقت بیشتر است و این موجب استمرار رابطه خوب میان فضلا و زائران حتی بعد از زیارت می شود.

متولی شرعی حرم حضرت قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به اینکه آثار مثبتی از این پروژه مبارک در سال های طولانی درک کرده است، گفت: موسم زیارت اربعین، یک موسم بسیار ضروری است و باید این مناسبت و چگونگی اصرار مؤمنین در تداوم این پیاده روی در تاریخ ثبت شود.

شعله زیارت امام حسین (ع) در جان مؤمنین خاموش نمی شود

حجت الاسلام و المسلمین صافی با بیان اینکه بسیار با پیاده روی اربعین مبارزه شده و مردم از مسیر های مختلفی برای رسیدن به زیارت حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) پیاده روی می کردند، افزود: شعله زیارت امام حسین (ع) در جان مؤمنین خاموش نمی شود و مؤمنین هر سال برای تجدید پیمان با امام حسین (ع) تشنه تر و حریص تر می شوند.

در گذشته از برگزاری پیاده روی زیارت اربعین جلوگیری می شد

وی بیان داشت: تمامی خدمات در راه زیارت امام حسین (ع) فراهم است؛ از جمله آنها تبیلغ دینی می باشد، امّا در زمان سابق این مسئله برعکس بود. وضعیت بسیار سخت بود و برادرانی که پیاده روی می کردند، مورد تعقیب قرار می گرفتند و طرف هایی بودند که مانع رسیدن زائران به زیارت اربعین می شدند.

نماینده آیت الله سیستانی در همین خصوص اشاره کرد: خداوند متعال کودکانی را در راه های کشاورزی قرار می داد و آن کودکان اکنون بزرگ و جوان شده اند. آنها در راه علامت خطر می کشیدند و با تیر چوبی نشان می دادند که این راه خطرناک است و یک نفر آنجا در کمین زائران است. آنها در راه ها دیگر علامتی را قرار می دادند مبنی بر اینکه این راه امن است. آنها کودکانی در سن ۵ و ۶ تا ۱۰ سالگی بودند. قطعا خانواده های این کودکان، آنها را می فرستاند تا زمینه رسیدن زائر به زیارت امام حسین (ع) را تسهیل کنند.

امتی که امام حسین(ع) نداشته باشد، از معنویات بی بهره است

وی با اشاره به اینکه هدف ما امام حسین (ع) است، افزود: امتی که امام حسین(ع) نداشته باشد، معنویات آن ناقص و امتی که با امام حسین (ع) است، کامل است.

هر ساله امام حسین (ع) ما را به صف ایمان و هدایت باز می گرداند

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی اظهار داشت: هر ساله امام حسین (ع) ما را به صف ایمان و هدایت باز می گرداند و هر وقت که به غم و غصه و تنگنا گرفتار می شویم، راحتی و آرامش را در نزد امام حسین (ع) می یابیم.

وی در پایان تداوم برکات حضرت سید الشهد (ع) را از درگاه الهی مسئلت جست و برای حفظ زائرانی که دستور العمل های بهداشتی را رعایت می کنند، دعا کرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha