جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برپایی ایستگاه های تبیلغ دینی از سوی حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع)در ایام اربعین

حوزه/ بخش امور دینی این آستان مقدس علوی اقدام به برگزاری برنامه های اعتقادی، ارشادی، فقهی و اخلاقی برای زائران اربعین امام حسین (ع) کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در چارچوب برنامه ها و فعالیت های مختلفی که از سوی بخش های آستان مقدس علوی برگزار می شود، بخش امور دینی این آستان اقدام به برگزاری برنامه های اعتقادی، ارشادی، فقهی و اخلاقی برای زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) کرده است که قبل از حرکت به سمت کربلا، برای عرض تسلیت به حرم حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) مشرف می شوند.

استقرار ۱۸ ایستگاه پاسخ به سؤالات شرعی در داخل صحن حرم حیدری و اطرف حرم

شیخ حازم الترابی رئیس بخش امور دینی گفت: همزمان با حضور زائران حرم مولی الموحدین حضرت علی (ع)، این بخش مجموعه ای برنامه اعتقادی و دینی برای زائران ترتیب داده است که از جمله آنها؛ استقرار ۱۸ ایستگاه پاسخ به سؤالات شرعی در داخل صحن حرم حیدری و اطرف حرم می باشد و با همکاری واحد شعائر حوزه علمیه، طلاب حوزه در این ایستگاه ها حضور می یابند.

برپایی ایستگاه های پاسخگویی به سؤالات شرعی خواهران

وی افزود: این ایستگاه ها مسئولیت پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی زائران را به عهده دارند. همچنین ایستگاه های پاسخگویی به سؤالات شرعی خواهران با حضور بانوان مبلغه آستان مقدس علوی برپا شده است.

توزیع بروشور های ارشادی، اعتقادی و فرهنگی در میان زائران

شیخ الترابی ادامه داد: همچنین بروشور های ارشادی، اعتقادی و فرهنگی مشتمل بر عناوین مختلف از جمله؛ آداب زیارت، فقه زائر و توصیه های آیت الله سیستانی برای زائران آماده شده و ۹۰ هزار نسخه از آن برای توزیع میان زائران "طریق الحسین" چاپ شده است. همچنین در شبکه های اجتماعی نیز برنامه داریم و ده ها محتوای دینی، اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و غیر آن مهیا شده است.

تهیه کلیپ های فقهی برای انتشار در شبکه های اجتماعی

رئیس بخش دینی آستان علوی بیان داشت: کلیپ های فقهی برای انتشار در شبکه های اجتماعی آماده شده که به فقه زائر می پردازد و علاوه بر آن منبر سخنرانی فقهی و حسینی تا آخر ماه صفر ادامه دارد. در کنار این فعالیت ها، مسابقه فقهی برای زائرانی که در مسیر کربلا پیاده روی می کنند در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha