جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد اشکوری حوزه علمیه عراق

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد اشکوری با بیان اینکه حوزه علمیه و مرجعیت دینی، حضور فعالی در ماندگاری مذهب حق دارند، اشاره کرد: شعائر دینی بین مردم و مذهب ارتباط برقرار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد اشکوری استاده حوزه علمیه نجف اشرف در سخنرانی خود در مسیر کربلا با اشاره به اینکه تداوم و ماندگاری مذهب وابسته به دلایل متعددی است، افزود: بسیاری از ادیان زمینی و برخی از ادیان آسمانی به خاطر نبود این دلایل، از بین رفته یا کارآمدی و تأثیری ندارند.

وی ادامه داد: حمایت الهی از مهمترین دلایل این ماندگاری است. همچنین همراهی و حمایت غیبی حضرت بقیة الله الاعظم امام مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و برنامه کامل اعتقادی، فقهی و اخلاقی دین از جمله این دلایل به شمار می رود.

حوزه و مرجعیت نقش فعالی در تداوم و ماندگاری مذهب دارند

حجت الاسلام و المسلمین احمد الاشکوری با بیان اینکه حوزه علمیه و مرجعیت دینی، حضور فعالی در تلاش برای ماندگاری مذهب حق دارند، اشاره کرد: شعائر دینی با محتوای عمیق فکری آن و عاطفه و احساسات جوشان آن، یک دلیل اصلی است که بین مردم و مذهب ارتباط برقرار می کند و برای حرکت دین در زندگی مردم و عمق بخشیدن به ارتباط با اعتقادات تلاش می کند.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف، مبلغین را به ضرورت تحکیم فرهنگ تکامل میان اندیشه و عاطفه و عبور از مرحله ایمان فردی به مرحله ایمان جمعی که با ابراز هویت و بیان گرایش عملی به حق تجلی می یابد، دعوت کرد و گفت: این مسئله با انجام اصل امر به معروف و نهی از منکر با حکمت و موعظه نیکو تحقق می یابد.

مبلغین باید به صورت عملی برای هدایت مردم اقدام کنند

وی بر ضرورت استفاده از کلماتی که در جان می نشیند تأکید کرد و افزود: نقش مبلغین تنها منحصر در نصیحت نظری یا نظارت از دور نیست، بلکه باید به صورت عملی برای هدایت مردم اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اشکوری به طلابی که امسال در تبلیغ حوزوی مشارکت داشتند و دار فانی را وداع گفتند، اشاره کرد و برای آنان طلب مغفرت و رحمت نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha