جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد سعید حکیم

حوزه/ آیت الله سید حکیم پژوهشگران و متفکرین را به معرفی شیعه واقعی و زدون غبار تشویش از چهره این مذهب دعوت و اشاره کردند: شیعه حقیقی به میانه روی، اعتدال و احترام به دیگران با هر دین، قومیت و مذهبی که باشد، دعوت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "جیل کبل یشار" پژوهشگر فرانسوی و هیئت همراه با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف دیدار کرد.

حضرت آیت الله حکیم پژوهشگران و متفکرین را به معرفی شیعه واقعی و زدون غبار تشویش از چهره این مذهب دعوت و اشاره کردند: شیعه حقیقی همه را به میانه روی، اعتدال و احترام به دیگران با هر دین، قومیت و مذهبی که باشد، دعوت می کند.

معظم له ادامه دادند: شیعه این اصول و شیوه را از سیره نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) گرفته و بر این اصول ثابت قدم است و نسل های متوالی از آن منحرف نمی شوند.

آیت الله حکیم جوامع مختلف رابه تفکر در خصوص منافع مشترک میان ملت ها دعوت کردند تا از جنگ و مصیبت هایی که برای هیچ کس سودی ندارد، دور کنند.

این مرجع شیعه به نقش مرجعیت دینی و توصیه هایی آن در حفظ وحدت و استقرار عراق و دوری آن از فتنه و جنگ داخلی اشاره کردند و گفتند: شیعیان به خاطر تحریک برخی با افکارشان و دعوت به کشتار آنان، مورد ظلم و کشتار قرار گرفتند.

پژوهشگر فرانسوی و متخصص جهان اسلام در مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس، از آیت الله حکیم تشکر و قدردانی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha