جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شخصیت های مسیحی و ایزدی در مراسم اربعین

حوزه/ زائرانی از کشور های عربی و غیر عربی و همچنین علما و شخصیت های دینی از ادیان مختلف در مراسم زیارت اربعین حضور داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بخش شعائر و موکب های حسینی جهان اسلام وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی از حضور زائرانی از کشور های عربی و غیر عربی و همچنین علما و شخصیت های دینی از ادیان مختلف در مراسم زیارت اربعین حضور داشتند.

بعد از اعلام صدور مجوز ورود ۱۵۰۰ زائر از هر کشور برای مشارکت در زیارت اربعین حسینی، موکب های عزاداری از کشور های عربی و غیر عربی وارد عراق شدند.

سید هاشم الموسوی معاون رئیس بخش موکب ها گفت: تعداد موکب هایی که برای مشارکت در زیارت اربعین وارد کربلا شدند به ۲۰ موکب از ۸ کشور عربی و غیر عربی می رسد. اسامی این کشور ها؛ انگلیس، سوئد، هند، پاکستان، نیجریه، عربستان و لبنان و کویت بود. همه کشور ها به دستورالعمل های بهداشتی مثل پوشیدن ماسک و دستکش و فاصله گذاری اجتماعی پایبند بودند.

وی افزود: امسال ۱۰۰۰ موکب داخلی در ورودی ها و مسیر های منتهی به کربلا مستقر بوده و خدمت رسانی کردند و ۱۲۰۰ موکب نیز بر اساس جدول زمانبندی عزاداری کردند.

حضور شخصیت های دینی ادیان و طوایف مختلف در زیارت اربعین

در همین راستا علما و شخصیت های دینی از طوایف و ادیان متعدد مثل مسیحی، ایزدی و صابئین در کربلا حضور داشتند.

ریاح الطلی روحانی دینی گفت: امام حسین (ع) متعلق به تمامی بشریت است و با عشق به وطن به زیارت حرم مقدس ایشان می رویم.

وی با بیان اینکه ما باید به اخلاق امام حسین (ع) به عنوان نماد انسانیت و نماد تمامی مذاهب آراسته شویم، افزود: موکب ها پیامی هستند که باید برای تمامی جهانیان بازگو شود تا بدانند عراق یکپارچه است و طایفه گرایی را نمی پذیرد.

از طرف دیگر روحانی مسیحی اشاره کرد: تمامی شرکت کنندگان در پیاده روی، با عشق امام حسین (ع) آمدند و متحد شدند. هدف از زیارت تأکید بر وحدت ملت عراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha