جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: علما و رهبران ادیان مسئولیت بزرگی در نشر رسالت های الهی از جمله گسترش عدالت و صلح میان مردم بر عهده دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در همایش مجازی "ایمان و محیط زیست" که توسط سازمان ملل متحد و با حضور رهبران ادیان جهان و نخست وزیر ایسلند در کشور ایسلند برگزار شد، گفت: علما و رهبران ادیان مسئولیت بزرگی در نشر رسالت های الهی از جمله گسترش عدالت و صلح میان مردم بر عهده دارند.

علما و رهبران ادیان مسئولیت بزرگی در گسترش عدالت و صلح میان مردم بر عهده دارند

آیت الله سید محمد تقی مدرسی با تأکید بر اینکه رهبران بشریت از علما و رهبران ادیان مسئولیت بزرگی در نشر رسالت های الهی از جمله دوست داشتن پروردگار و مخلوقات آن، گسترش عدالت و صلح میان مردم بر عهده دارند، تمامی رهبران جهان را به رعایت و پایبندی به پیمان نامه های عمومی برای محافظت از محیط زیست و تشویق ملت ها به دفاع از آن پیمان نامه ها دعوت کرد و گفت: هر فرد باید به اندازه توان خود به مسئولیت خود در محافظت از طبیعت عمل کند تا آن را به بهترین شکل به نسل های آینده به ارث بگذارد تا لعنت خداوند جبار نصیب بشریت نشود.

علمای دینی دارای مسئولیت اخلاقی و دینی بزرگی هستند

آیت الله مدرسی خطاب به رهبران ادیان گفت: من از باب مسئولیت پذیری با شما سخن می گویم. علمای دینی دارای مسئولیت اخلاقی و دینی بزرگی هستند که با هدف این همایش در ارتباط است و آن ارتباط میان ما و تکامل فعالیت های ما و محالفت از سرزمین الهی است که برای ما خلق کرده است؛ بنابراین علمای دینی سخنان شنیدنی دارند و ما در کشتی واحدی هستیم که فرزندان آدم در آن جمع شده و اگر – خدای ناکرده- این کشتی غرق شود، همگی را غرق می کند.

این عالم شیعه تصریح کرد: خداوند سبحان کره زمین را در اختیار بشریت قرار داده و جهانی سالم و پاک برای آن خلق کرده و آنان را در افعال و رفتارشان مختار و صاحب اختیار قرار داده است.

ویرانی و فساد در جهان، نتیجه رفتار و افعال بشریت است

آیت الله مدرسی با بیان اینکه رفتار و افعال بشریت در زندگی تأثیر مثبت و منفی دارد، افزود: آنچه از ویرانی و فساد در جهان می بینیم، نتیجه همان رفتار است. هر یک از افراد بشر می توانند به وظیفه و نقش خود در اصلاح اموری که با جهل و حرص و طمع ویران کرده اند، عمل کنند. متون دینی از قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) بر احیای زمین و دفع ضرر و بدی از طریق حفظ محیط زیست تأکید کرده و آن را اعمال نیکی دانسته که به صاحبان آن پاداش داده می شود.

از بین بردن محیط زیست، به معنی از بین بردن عقل، اخلاق و جامعه و فروپاشی جامعه است

ایشان با تأکید بر اینکه وظیفه رهبران دینی این است که نسبت به کوتاهی در مسئولیت حفظ محیط زیست هشدار بدهند؛ چراکه این مسئله بازتاب بزرگی بر زندگی بشریت و رفتار و اخلاق آنان دارد، گفت: از بین بردن محیط زیست، به معنی از بین بردن عقل، اخلاق و جامعه و سپس فروپاشی جامعه است. لذا راه حل جزئی کافی نیست، بلکه باید به دنبال راه حل اساسی برای حفظ محیط زیست بود تا همگی زندگی خوبی داشته باشند.

تجمع میلیونی اربعین برای اعلام وفاداری به عدالت و کرامت است

آیت الله مدرسی در پایان بیان داشت: از جوار حرم امام حسین شهید (علیه السلام) فرزند دختر رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) که جان خود را در راه خداوند و برای نجات بندگان خدا فدا کرد، سخن می گویم. آمدن مردم به زیارت امام حسین(ع) علی رغم ویروس کرونا، برای اعلام وفاداری به ارزش های عدالت و کرامت است. از خداوند متعال می خواهم که برکات خود را بر بشریت نازل فرماید و تمامی انواع بلاها؛ از ویروس کرونا تا بلای جنگ و سلاح تروریسم و تمامی انواع نفرت میان بندگان دور سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha