جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی اظهار داشت: ولایت خداوند در نبی اکرم (ص) و بعد از ایشان در حضرت علی (ع) تجلی یافته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق فرارسیدن عید غدیر را به امت اسلامی تبریک گفت و اشاره کرد: با تمام عزّت و افتخار از این عید استقبال می کنیم؛ این عید بزرگ ولایت و عید پروردگار سبحان است که خدا به پیامبر اکرم (ص) دستور داد که آن را در حجة الوداع و در برابر دیدگان ده ها هزار مسلمان اعلام کنند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، تصریح کرد: فاجعه هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا که به تمامی خانه ها یورش می برد، نتیجه جهش به وجود آمده در این ویروس است.

آیت الله مدرسی در ادامه بیان داشت: به وجود آمدن خشکسالی در برخی مناطق و وقوع سیل در مناطق دیگر و آتش سوزی در جنگل ها که موجب مهاجرت ده ها هزار نفر از بشریت شده، به خاطر رفتار مردم در تخریب محیط زیست است. سیستم محیط زیست اینگونه نبوده و این تغییرات در نتیجه سوء رفتار ما به وجود آمده است.

ولایت خداوند در قرآن و نبی اکرم(ص) و بعد از ایشان در حضرت علی(ع) تجلی یافته است

این عالم شیعه با اشاره به اینکه دو ولایت داریم؛ یکی ولایت الهی و دیگری ولایت طاغوت، گفت: ایمان به خداوند به معنی ورود به ولایت خداوند است و عدم ایمان به خداوند به معنی خروج از ولایت الهی و ورود به ولایت شیطان است.

ایشان در همین راستا اظهار داشت: ولایت خداوند در قرآن کریم و نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تجلی یافت است و آن حضرت امام تمامی مومنین و امام مسلمانان از اول تا آخر است و این ولایت بعد از ایشان در حضرت علی (علیه السلام) تجلی یافته است و خداوند متعال به پیامبر (ص) دستور داد که ولایت حضرت امیرالمومنین (ع) را برای مسلمانان اعلام کنند.

بازگشت به ولایت خداوند یعنی بازگشت به قرآن، وحی و علمای ربانی و راسخ در علم است

آیت الله مدرسی با تأکید بر اینکه ما باید از مناسبت عید غدیر به عنوان وسیله ای برای بازگشت به سوی ولایت خداوند استفاده کنیم، افزود: بازگشت به ولایت خداوند یعنی بازگشت به قرآن کریم و بازگشت به کلمات وحی که از زبان مبارک نبی اکرم (ص) و زبان مبارک اهل بیت (علیهم السلام) بیان شده و بازگشت به علمای ربانی و راسخ در علم.

این عالم عراقی در پایان از امت خواست در این مرحله حول محور قرآن کریم و علمای راسخ در علم حرکت کنند تا از خطرهایی که در معرض آن قرار داریم، کاسته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha